Steden werken aan lokaal dagblad
‘Lezers willen kwalitatief goed op de hoogte gehouden worden van wat er in hun directe omgeving gebeurt, en dat vinden ze niet in het vernieuwde AD. Er is een groot draagvlak voor een goede nieuwe krant, blijkt uit een enquête van ons’, zegt een van de initiatiefnemers Broos Schnetz in de Volkskrant.
Volgens de mede-oprichter van Leefbaar Utrecht zijn er in zijn stad twee initiatieven. Hij hoopt een geldschieter (voor 2 miljoen euro) te vinden en beide initiatieven te combineren.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisGeert-Jan Laan, oud-hoofdredacteur van onder meer het vroegere Vrije Volk, werkt aan ‘een Rotterdams Parool’, een verwijzing naar de Amsterdamse krant. Hij schermt met een groep geldschieters van wie hij de namen niet noemen wil. Hij schat de kans dat een nieuw betaald en bezorgd dagblad er uiterlijk begin 2007 komt, op 60 á 65 procent. Waar Laan positief is, is Schnetz terughoudend. ‘Een nieuwe krant beginnen is niet makkelijk.’
In de Volkskrant komt verder mediawetenschapper Piet Bakker aan het woord, die vindt dat Wegener en PCM, uitgevers van de kranten van AD Nieuwsmedia, de reorganisatie vorig jaar te licht hebben opgevat. ‘Ze zijn slordig omgegaan met oude titels en zijn ze ervan uitgegaan dat mensen gewoon een krant willen lezen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid