Overslaan en naar de inhoud gaan

Steden werken aan lokaal dagblad

Bijna een jaar na het verdwijnen van het Rotterdams Dagblad en het Utrechts Nieuwsblad wordt in beide steden gewerkt aan een nieuwe lokale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Lezers willen kwalitatief goed op de hoogte gehouden worden van wat er in hun directe omgeving gebeurt, en dat vinden ze niet in het vernieuwde AD. Er is een groot draagvlak voor een goede nieuwe krant, blijkt uit een enquête van ons’, zegt een van de initiatiefnemers Broos Schnetz in de Volkskrant.

related partner content for mobile comes here

Volgens de mede-oprichter van Leefbaar Utrecht zijn er in zijn stad twee initiatieven. Hij hoopt een geldschieter (voor 2 miljoen euro) te vinden en beide initiatieven te combineren.

Geert-Jan Laan, oud-hoofdredacteur van onder meer het vroegere Vrije Volk, werkt aan ‘een Rotterdams Parool’, een verwijzing naar de Amsterdamse krant. Hij schermt met een groep geldschieters van wie hij de namen niet noemen wil. Hij schat de kans dat een nieuw betaald en bezorgd dagblad er uiterlijk begin 2007 komt, op 60 á 65 procent. Waar Laan positief is, is Schnetz terughoudend. ‘Een nieuwe krant beginnen is niet makkelijk.’

In de Volkskrant komt verder mediawetenschapper Piet Bakker aan het woord, die vindt dat Wegener en PCM, uitgevers van de kranten van AD Nieuwsmedia, de reorganisatie vorig jaar te licht hebben opgevat. ‘Ze zijn slordig omgegaan met oude titels en zijn ze ervan uitgegaan dat mensen gewoon een krant willen lezen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in