Sport verovert na tv ook internet


Op televisie worden de kijkcijfers al jaren gedomineerd door de kleinere en grote sportevenementen. Vooral voetbal natuurlijk, maar ook schaatsen, wielrennen en Formule 1 zijn regelrechte garanties voor kijkers en dus klanten. Op internet is deze sportdominantie niet zichtbaar, maar het segment zit duidelijk enorm in de lift, aldus het Sports site Marketing report van E-Marketer.
Live scores, nieuws, achtergronden, fantasy games en andere management spellen, blogs, sociale netwerken, hoogtepunten en live beelden maken sport bij uitstek geschikt voor internet en bieden inmiddels een fatsoenlijk alternatief voor de ouderwetse tv en teletekst combinatie. De raming in het rapport gaan uit van een verdubbeling van het huidige marktaandeel (2006: 4,9%) in 2011 (10%) voor internet en mobiel ten opzichte van televisie.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn harde valuta vertaalt zich dat naar een jaaromzet van zo'n 800 miljoen euro in 2011 tegenover bijna 295 miljoen in 2006. En dat alleen in de Verenigde Staten.
In Nederland is volgens onze nationale voetbalbijbel, Voetbal International, deze lijn in ieder geval in bezoekersaantallen verdedigbaar. Uit cijfers van WP Sportsmedia tot en met afgelopen kalenderjaar blijkt dat de site elk jaar weer groeit met zo'n 50%. In dat perspectief, en met de groeiende hoeveelheid en diversiteit aan kanalen beschikbaar en door ons afnemers in gebruik, klinken deze prognoses erg reëel.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid