Overslaan en naar de inhoud gaan

Sport verovert na tv ook internet

Op televisie worden de kijkcijfers al jaren gedomineerd door de kleinere en grote sportevenementen. Vooral voetbal natuurlijk, maar ook…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op televisie worden de kijkcijfers al jaren gedomineerd door de kleinere en grote sportevenementen. Vooral voetbal natuurlijk, maar ook schaatsen, wielrennen en Formule 1 zijn regelrechte garanties voor kijkers en dus klanten. Op internet is deze sportdominantie niet zichtbaar, maar het segment zit duidelijk enorm in de lift, aldus het van .

related partner content for mobile comes here

Live scores, nieuws, achtergronden, fantasy games en andere management spellen, blogs, sociale netwerken, hoogtepunten en live beelden maken sport bij uitstek geschikt voor internet en bieden inmiddels een fatsoenlijk alternatief voor de ouderwetse tv en teletekst combinatie. De raming in het rapport gaan uit van een verdubbeling van het huidige marktaandeel (2006: 4,9%) in 2011 (10%) voor internet en mobiel ten opzichte van televisie.

In harde valuta vertaalt zich dat naar een jaaromzet van zo'n 800 miljoen euro in 2011 tegenover bijna 295 miljoen in 2006. En dat alleen in de Verenigde Staten.

In Nederland is volgens onze nationale voetbalbijbel, , deze lijn in ieder geval in bezoekersaantallen verdedigbaar. Uit cijfers van tot en met afgelopen kalenderjaar blijkt dat de site elk jaar weer groeit met zo'n 50%. In dat perspectief, en met de groeiende hoeveelheid en diversiteit aan kanalen beschikbaar en door ons afnemers in gebruik, klinken deze prognoses erg reëel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in