Overslaan en naar de inhoud gaan

Snickers laat consument zwaaien naar abri

Met interactieve schermen laat het chocolademerk Snickers zien wie jij bent als je trek hebt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanaf 1 mei gaat een grootschalige interactieve campagne van Snickers (Mars Nederland ) van start. De campagne draait op het netwerk van Central Station NL en CBS Outdoor, naar eigen zeggen de grootste ‘digital out of home exploitant’ in Nederland. Deze partijen hebben in opdracht van Snickers vaste en mobiele schermen gebouwd die zijn voorzien van een ingebouwde camera, Kinect bewegingssensoren en een verbinding met internet, waardoor er met deze schermen gecommuniceerd kan worden.

related partner content for mobile comes here

De bedoeling is dat de consument wordt uitgedaagd om met de interactieve schermen in dialoog te gaan. Het creatieve vertrekpunt daarbij, is de vraag vanuit het bekende thema van Snickers:wie ben jij als je trek hebt? Om dit zichtbaar door te vertalen, is een morphing tool ontwikkeld die gezicht geeft aan die hongerige variant. Deze morphing tool is, behalve op de (www.snickers.nl), ook toegankelijk via schermen die staan op high traffic lokaties, zoals bv metro- en treinstations.

De aansturing gebeurt met armbewegingen op afstand:.door te zwaaien beweegt de voorbijganger een pointer over het scherm. Op die manier kan hij een keuze maken uit de op het scherm getoonde 'andere identiteiten'.

In totaal zijn er voor deze campagne 25 interactieve schermen ingezet; vijftien objecten op de grotere NS stations in Nederland van CBS Outdoor en zeven uit het digitale netwerk van Central Station. Aanvullend zijn er drie mobiele schermen die uiteenlopende indoor locaties aandoen, zoals hoge scholen, universiteiten en winkelcentra.

Credits:
Mars Nederland: Dorien van Haselen
CBS Outdoor: Maaike van Vorstenbos
Central Station NL: Radjen van Wilsem
Kinetic: Jody Geelen
MediaCom: Lobke Hidding
Pluspol: Franziska Kohlhase
FHV BBDO: Eva van Santen

Meer over deze campagne in de papieren Adformatie vandaag

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in