Overslaan en naar de inhoud gaan

Slimme systemen

CRM-systemen geven hightech ondersteuning aan marketingactiviteiten. Tenminste: dat hóren ze te doen. Helaas gaan ze bij zoiets banaals…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Twee keer dezelfde naam in het databestand, incorrecte naam- en adresgegevens, een privépersoon die als bedrijf wordt benaderd of omgekeerd. Een paar voorbeelden van fouten in een CRM-database die vrijwel zeker irritatie dan wel onverschilligheid bij de geadresseerde veroorzaken en daarmee de zorgvuldig opgebouwde relatie met de klant of de zakenpartner op het spel kunnen zetten. Om dit soort ellende te voorkomen, moet een goed CRM-systeem tenminste het volgende kunnen:

related partner content for mobile comes here

1. de juiste persoonsgegevens (man/vrouw, beroep, titel) produceren;

2. een doublurevrij namen/adressenbestand leveren;

3. zowel B2B- als B2C-adressen leveren en daarbij 'intelligent' omgaan met de mogelijkheid dat een en dezelfde persoon in beide bestanden voorkomt;

4. post- en bezoekadressen onderscheiden;

5. adresgegevens checken op juistheid en volledigheid;

6. correcte adreslabels produceren, eventueel ook volgens internationale richtlijnen.

En dat zijn nog maar de basiseisen. Een echt slim systeem kan méér: het denkt zelfstandig na en legt verbanden. Bijvoorbeeld door bij een bedrijfsverhuizing alle op naam gestelde adressen te veranderen en niet alleen dat van een van de medewerkers.

< SIZE=1>Absatzwirtschaft, nr. 5 - 2001<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in