Slimme systemen
Twee keer dezelfde naam in het databestand, incorrecte naam- en adresgegevens, een privépersoon die als bedrijf wordt benaderd of omgekeerd. Een paar voorbeelden van fouten in een CRM-database die vrijwel zeker irritatie dan wel onverschilligheid bij de geadresseerde veroorzaken en daarmee de zorgvuldig opgebouwde relatie met de klant of de zakenpartner op het spel kunnen zetten. Om dit soort ellende te voorkomen, moet een goed CRM-systeem tenminste het volgende kunnen:
1. de juiste persoonsgegevens (man/vrouw, beroep, titel) produceren;
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta2. een doublurevrij namen/adressenbestand leveren;
3. zowel B2B- als B2C-adressen leveren en daarbij 'intelligent' omgaan met de mogelijkheid dat een en dezelfde persoon in beide bestanden voorkomt;
4. post- en bezoekadressen onderscheiden;
5. adresgegevens checken op juistheid en volledigheid;
6. correcte adreslabels produceren, eventueel ook volgens internationale richtlijnen.
En dat zijn nog maar de basiseisen. Een echt slim systeem kan méér: het denkt zelfstandig na en legt verbanden. Bijvoorbeeld door bij een bedrijfsverhuizing alle op naam gestelde adressen te veranderen en niet alleen dat van een van de medewerkers.
<#FONT SIZE=1>Absatzwirtschaft, nr. 5 - 2001<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid