Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma neemt Scoupy en Kortingisleuk.nl over

De overname van de twee platforms past binnen de strategie van Sanoma | SBS als ’marketing solutions provider’.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Sanoma Media Netherlands heeft het belang in cashback marketingplatform Scoupy uitgebreid en neemt ook een meerderheidsbelang in het cashbackplatform Kortingisleuk.nl. Gezamenlijk gaan beide bedrijven verder onder de naam Scoupy en ze vestigen zich bij Sanoma in Hoofddorp.

De gezamenlijke ambitie is om verder te bouwen aan &;het grootste datagedreven marketingplatform&; voor fast moving consumer goods (FMCG)-merken. Hiervoor investeert Sanoma ook in de samenwerking met hettestpanel.nl. Voor de uitgever moet dit een volgende stap zijn in het beschikbaar maken van datagedreven, gepersonaliseerde (re)targeting voor adverteerders.

Het dagelijks management blijft bij oprichters Valentijn Bras (CEO), Geert Luijendijk (COO) en Jeroen Lubbers (CCO). Gezamenlijk behouden zij een minderheidsbelang. Pascal Averdijk (Sanoma) neemt de rol van CFO op zich. 

Sanoma | SBS heeft een strategie als ’marketing solutions provider’. Door intensief samen te werken met hettestpanel.nl wil Sanoma de beschikbare consumentendata van Scoupy en kortingisleuk.nl inzetten en koppelen aan verdiepend online onderzoek, om zo inzicht in consumentengedrag, merkvoorkeuren en aankooppatronen te verkrijgen. Die informatie kan vervolgens worden gebruikt om deze in te zetten in gepersonaliseerde marketing en (re)targeting campagnes. Dit leidt tot nieuwe sales- en marketingproposities voor adverteerders van Sanoma naast haar bestaande crossmediale aanbod. 

Data en personalisatie gekoppeld aan het juiste bereik
’Klanten van Scoupy zijn veelal ook belangrijke klanten voor ons’, zegt Peter de Mönnink, CEO van Sanoma | SBS. ’Dat geldt zowel voor het media- als voor het datagedeelte van de business van Scoupy. Het is zeer interessant om te weten welke consument interesse heeft in welke producten. Met deze informatie kunnen we, binnen de daarvoor geldende wettelijke kaders, deze kopers in de toekomst persoonlijk en uiterst relevant informeren over acties en aanbiedingen van onze adverteerders.
Voeg daar Kortingisleuk.nl aan toe, dat de consument online weet te activeren, om deze vervolgens offline, in de supermarkt of drogist, een aankoop te laten doen. Zo kunnen we de gebruikersbase in één klap aanzienlijk vergroten en onze klanten optimaal bereik bieden voor hun trial- en penetratie doelstellingen. De activiteiten van Scoupy en Kortingisleuk.nl sluiten daarmee naadloos aan op onze visie dat data en personalisatie, gekoppeld aan het juiste bereik, steeds belangrijker worden in de mediawereld. En juist daar willen wij een aantoonbare meerwaarde bieden voor onze adverteerders.’

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in