Overslaan en naar de inhoud gaan

Samsung wil imago verbeteren met ‘Crèche-test’

Het bedrijf benadrukt ‘grondige kwaliteitscheck’ na debacle met ontploffende telefoons
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Samsung Nederland en reclamebureau Cheil Amsterdam laten in een nieuwe campagne zien dat de smartphones uitvoerig getest worden. Het bureau verplaatst de laatste test van de fabriek naar een kinderdagverblijf in Amsterdam, waar de peuters met de telefoons aan de haal gaan met water, zand, verf en driewielers. Een echte ‘crèchetest’ dus.

related partner content for mobile comes here

Imagoschade

Samsung wil met de campagne benadrukken dat telefoons uitvoerig getest worden voordat ze de fabriek uit komen. Het bedrijf liep vorig jaar imagoschade op, toen de Galaxy Note 7 brand- en explosiegevaarlijk .

Annemiek den Uil, creative director bij Cheil: ‘Samsung Nederland vroeg ons een geloofwaardige, herkenbare film te maken die aansluit op de boodschap van de internationale kwaliteitscheck-campagne, maar dan met iets meer emotie. Zo kwamen we op de Crèche-Test. Iedere ouder herkent de angst dat je kind er met je telefoon vandoor gaat. Dat maakt de meedogenloze dreumesen grappig, innemend én effectieve boodschappers.’

Credits:

Concept: Annemiek den Uil, Ton van Jole, André Dammers, Joris van Elk
Agency Producer: Pirke Bergsma
Account: Janita Veenstra
Director: Kay Lindhout 
Producer: Marius van de Weerd
DoP: Myrthe Mosterman       
Prod. Mij.: Czar jr
Offline editor: Mieneke Kramer
Grading/Online: De Grot
Sound: Nick Smith/Stainless Sound
Samsung NL: Roos Bulder, Naomi de Jonge, Gerben van Walt Meijer

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in