Puma gelooft nog steeds in hoge marketing- investeringen
De financiële resultaten in het tweede kwartaal (3,3 miljoen euro verlies) zijn niet florissant, mede vanwege hoge reclame-uitgaven, investeringen in nieuwe producten en IT en vernieuwde winkeldesign.
Maar het sportmerk neemt de rode cijfers voorlopig voor lief en blijft veel investeren in marketing omdat ceo Björn Gulden ervan is overtuigd dat deze investeringen zich op termijn terugbetalen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaRihanna
Gulden zet in op het ambassadeurschap van de Amerikaanse artiest Rihanna, die de komende maanden een centrale rol in merkcommunicatie zal spelen. Ze fungeert in een tv-commercial, treedt op als creatief directeur en komt met een eigen collectie.
Zwaar weer
Vorig jaar, toen het merk ook al in zwaar weer verkeerde, kondigde Puma al aan een nieuwe positionering te willen nastreven.
De toen nieuwe ceo Gulden gaf aan dat hij af wil van de mode-en lifestyle-positionering van Puma, het moet als een sportmerk in de markt worden gezet.
Het sportmerk startte in de zomer van 2014 met het brandplatform ‘Forever Faster’.
Bron: Werben & Verkaufen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid