Overslaan en naar de inhoud gaan

Puma gelooft nog steeds in hoge marketing- investeringen

Het Duitse sportmerk duikelt in het tweede kwartaal in de rode cijfers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De financiële resultaten in het tweede kwartaal (3,3 miljoen euro verlies) zijn niet florissant, mede vanwege hoge reclame-uitgaven, investeringen in nieuwe producten en IT en vernieuwde winkeldesign.

related partner content for mobile comes here

Maar het sportmerk neemt de rode cijfers voorlopig voor lief en blijft veel investeren in marketing omdat ceo Björn Gulden ervan is overtuigd dat deze investeringen zich op termijn terugbetalen.

Rihanna

Gulden zet in op het ambassadeurschap van de Amerikaanse artiest Rihanna, die de komende maanden een centrale rol in merkcommunicatie zal spelen. Ze fungeert in een tv-commercial, treedt op als creatief directeur en komt met een eigen collectie.

Zwaar weer

Vorig jaar, toen het merk ook al in zwaar weer verkeerde, kondigde Puma al aan een nieuwe positionering te willen nastreven.

De toen nieuwe ceo Gulden hij af wil van de mode-en lifestyle-positionering van Puma, het moet als een sportmerk in de markt worden gezet. 

Het sportmerk startte in de zomer van 2014 met het brandplatform ‘’. 

Bron:  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in