Overslaan en naar de inhoud gaan

PS4 versus Xbox One: de commercials

Vaste prik in aanloop naar de feestdagen: de grote advertisingcampagnes van de verschillende gameconsolefabrikanten. Dit jaar is het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zowel Sony als Microsoft komen deze herfst met nieuwe consoles uit.
Beide partijen hebben dan ook miljoenen in hun advertising gestoken.

related partner content for mobile comes here

Het duel tussen de console-giganten komt letterlijk tot leven in de commercial ‘Perfect Day’, van Sony.
.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De commercial werd gemaakt voor de Amerikaanse markt, en is eigenlijk als een opwarmertje bedoeld. De werkelijke PS4-campagne startte vorige week, met de tv-spot ‘This is for the players’.

Eerst in de VS, de rest van de wereld volgt vanaf 29 november. Gemaakt door 180 Amsterdam.

Sony’s boodschap: bij Sony gaat het om de hardcore gamer. De andere consoles zijn voor familie- en kinderplezier.

Invitation
Microsoft antwoordt met de campagne ‘Invitation’, waarin het brede aanbod van de console wordt getoond. De Xbox One wordt gepositioneerd als een ’sluwe’ entertainer in de woonkamer, aldus Microsoft.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Crispin Porter & Bogusky bedacht en maakte de campagne.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in