Overslaan en naar de inhoud gaan

Procter & Gamble geeft winst- en omzetalarm

Procter & Gamble (P&G) waarschuwde woensdag dat de winst en omzet in het vierde kwartaal van het boekjaar 2011/2012 lager zullen uitvallen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het betreft de maanden april tot en met juni van dit jaar. Het concern meldde tijdens een bijeenkomst in Parijs last te hebben van wisselkoerseffecten, een trager dan verwachte groei van de markt en druk op het marktaandeel in ontwikkelde landen. P&G denkt dat de wisselkoerseffecten de netto-omzet met 4 procent zullen drukken. Dit resultaat zal nu naar verwachting met 1 à 2 procent dalen op jaarbasis, terwijl eerder nog een groei in dezelfde orde van grootte werd voorzien.

related partner content for mobile comes here

De autonome omzet waarbij overnames buiten beschouwing blijven, zal met 2 à 3 procent groeien, waar eerder een prognose van 4 à 5 procent gold. De winst per aandeel uit de voortgezette activiteiten, na de verkoop van de snacksdivisie, zal uitkomen tussen 0,75 en 0,79 dollar. Dat is een geringe bijstelling van de eerdere raming van 0,79 tot 0,85 dollar.

P&G, bekend van onder meer de merken Ariël, Febreze, Duracell, Pampers en Oral-B, denkt ook in het nieuwe boekjaar last te zullen hebben van de wisselkoerseffecten.

De resultaten over 2011/2012 worden op 3 augustus bekendgemaakt.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in