Procter & Gamble geeft winst- en omzetalarm
Het betreft de maanden april tot en met juni van dit jaar. Het concern meldde tijdens een bijeenkomst in Parijs last te hebben van wisselkoerseffecten, een trager dan verwachte groei van de markt en druk op het marktaandeel in ontwikkelde landen. P&G denkt dat de wisselkoerseffecten de netto-omzet met 4 procent zullen drukken. Dit resultaat zal nu naar verwachting met 1 à 2 procent dalen op jaarbasis, terwijl eerder nog een groei in dezelfde orde van grootte werd voorzien.
De autonome omzet waarbij overnames buiten beschouwing blijven, zal met 2 à 3 procent groeien, waar eerder een prognose van 4 à 5 procent gold. De winst per aandeel uit de voortgezette activiteiten, na de verkoop van de snacksdivisie, zal uitkomen tussen 0,75 en 0,79 dollar. Dat is een geringe bijstelling van de eerdere raming van 0,79 tot 0,85 dollar.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaP&G, bekend van onder meer de merken Ariël, Febreze, Duracell, Pampers en Oral-B, denkt ook in het nieuwe boekjaar last te zullen hebben van de wisselkoerseffecten.
De resultaten over 2011/2012 worden op 3 augustus bekendgemaakt.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid