Overslaan en naar de inhoud gaan

Plofkip opnieuw in de prijzen

Die plofkip legt gouden eieren. Voor Sjoerd van de Wouw van Wakker Dier tenminste. Hij werd er Communicatiemanager van het Jaar mee en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Goede frame, dat woord plofkip, aldus de jury van de Issue Award. Wakker Dier slaagde er in 2012 in op een vernieuwende en confronterende wijze aandacht te vragen voor de problemen in de bio-industrie.

related partner content for mobile comes here

‘Zij hebben op uitstekende wijze gebruikt heeft gemaakt van framing door de introductie van het woord plofkip, waardoor het issue gemeengoed is geworden’, aldus jurylid Marjan Olfers, die de prijs aan Sjoerd van de Wouw overhandigde.

Voor de Issue Award 2013 waren ook Alpe d’Huzes genomineerd vanwege de onderscheidende fondsenwerving en de Nederlandse Vereniging voor een Vrijwillig Levenseinde (NVVE) vanwege hun gewaagde start van de Levenseindekliniek, waarmee ze het issue euthanasie opnieuw op de maatschappelijke agenda zette.

De Issue Award is een initiatief van communicatiebureau De Issuemakers. Het is de vierde keer dat deze prijs werd uitgereikt. Vorige winnaars waren de pleegouders van Mauro (Jonge Asielzoekers, 2012), Youp van ‘t Hek (Klantonvriendelijke helpdesks, 2011) en Oxfam Novib (De Groene Sint, 2010).

De vakjury van de Issue Award bestaat, naast voorzitter Frits Wester, uit Henk Kraima (strategisch adviseur, oud-directeur Stichting CPNB), Jan Schinkelshoek (politiek communicatieadviseur, voormalig Tweede Kamerlid), Marjan Olfers (Professor sportrecht, partner VMW Taxand) en Bernd Damme (Ondernemer).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in