Overslaan en naar de inhoud gaan

OMD grootste medianetwerk

Met een gezamelijk billingsvolume van 32 miljard dollar is OMD de internationale markleider onder de medianetwerken, volgens de Recma…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Omnicom dochter OMD behaalde een marktaandeel van 12,3 procent, gevolgd door het Publicis netwerk Starcom Media Vest met 11,7 procent. Zenith Optimedia staat op nummer drie met een marktaandeel van 10,8 procent. In Nederland voert MindShare (GroupM) de lijst aan van mediabureaus met de meeste omzet (in totaal 481 miljoen), gevolgd door Kobalt (468) en Mediaedge:cia (377). OMD neemt een vierde plek in. Kijken we alleen naar media-inkoop, dan volgt OMD op een derde plek, na (opnieuw) MindShare en Kobalt. Op groepsniveau is GroupM qua media-inkoop verreweg de grootste speler, gevolgd door IPG en Omnicom Media Group.

related partner content for mobile comes here

Het Parijse Recma-instituut onderzocht wereldwijd 14 medianetwerken.In totaal waren zij goed voor een mediaomzet van 260 miljard dollar. De traditionele media zijn verantwoordelijk voor 22 procent van de omzet.

Bron: Horizont

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in