Overslaan en naar de inhoud gaan

Nog geen gedragscode sms-diensten

De Opta is het niet helemaal eens met de sms-gedragscode zoals de telefoonbedrijven die nu willen invoeren. Dat heeft de toezichthouder van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eind april moet een definitieve gedragscode klaar zijn. De Opta, de Consumentenbond, Stichting de Ombudsman en de vijf aanbieders van mobiele telefonie spraken dinsdag voor de tweede keer over de problemen met sms-diensten. De diensten zijn meestal erg onduidelijk. Zo is vaak niet bekend hoe een consument zich kan afmelden voor de vaak dure diensten, zoals een horoscoop of nieuwsdiensten via de mobiele telefoon.

related partner content for mobile comes here

De Opta wil dat de consument vóór het ingaan van een sms-abonnement duidelijk weet hoeveel sms-berichten hij krijgt, wat het kost en hoe hij zich kan afmelden. Daarover hebben de vijf aanbieders (KPN, Vodafone, T-Mobile, O2 en Dutchtone) onderling nog geen overeenstemming bereikt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in