Overslaan en naar de inhoud gaan

NL-er wil simpele stappen voor beter klimaat

Het overgrote deel van de Nederlanders wil simpele stappen zetten om uitstoot van broeikasgassen tegen te gaan, als hen maar wordt verteld…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De twee partijen deden onderzoek op MSN.nl, ter gelegenheid van de klimaatcampagne 10:10, een wereldwijd initiatief om ons energieverbruik met 10 procent te verminderen. Aan het online onderzoek namen 2709 mensen deel.

related partner content for mobile comes here

Tweederde van de Nederlanders is bereid om één dag per week de fiets te pakken of met het openbaar vervoer te reizen. Daarnaast wil 60 procent van de mensen graag een dag in de maand thuiswerken. De helft van de Nederlanders ziet zich wel in de auto of trein stappen om met vakantie te gaan in plaats van het vliegtuig te nemen. Wat verder opvalt, is dat veel mensen (63 procent) best één dag in de week vlees willen laten staan. Naast deze relatief simpele stappen, waar veel mensen toe bereid zijn, blijkt geldbesparing een belangrijke motivatie (25 procent) om de uitstoot van broeikasgassen tegen te gaan.

Het initiatief 10:10 wil mensen aansporen om zelf op een eenvoudige manier energie te besparen. Microsoft heeft voor de campagne een hulpmiddel ontwikkeld: .

Hiermee kunnen mensen online een persoonlijk plan maken aan de hand van energiebesparende tips.

Microsoft Nederland zelf heeft ook een aantal duurzame doelen: zo wil het bedrijf (vanaf 2007) in vijf jaar tijd de carbon-footprint verminderen met 30 procent. Dit moet onder andere gebeuren door het gebruik van energiebesparende functies in Windows 7 te stimuleren, en door voorop te lopen in 'Het Nieuwe Werken'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in