Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe belofte Coca-Cola: ‘Voor elk verkocht flesje of blikje, halen we er in 2030 ook weer eentje terug’

Het gaat om een wereldwijde strategische belofte: ‘World Without Waste’.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Coca-Cola Company lanceert een nieuwe wereldwijde verpakkingsstrategie onder de noemer ‘World Without Waste’. Eerder formuleerde het concern regionaal (West Europa) al het actieplan This is Forward [https://www.marketingonline.nl/nieuws/coca-cola-2025-verdere-suikerverlaging-afvalstroom-aanpakken-en-vrouwen-het-management] Dit wereldwijde initiatief is ‘on top off’. Coca-Cola Nederland: ‘Wij sluiten vanuit Nederland aan bij dit nieuwe duurzaamheidsplan.’

related partner content for mobile comes here

Inzamelen
Coca-Cola Company zegt dat het hoofddoel van World Without Waste is om ‘wereldwijd tegen 2030 voor elke fles of blik die Coca-Cola verkoopt, er ook één in te zamelen en te recyclen’.

Effectief
The Coca-Cola Company zegt dat dit doel in verschillende markten op verschillende manieren zal worden nagestreefd. ‘Afgestemd op de capaciteit en systemen van elke markt en samen met de lokale bevolking. Dit betekent dat er op sommige plekken, in samenwerking met gemeenschappen en overheden, nieuwe en effectieve recyclesystemen ontwikkeld moeten worden.

Op andere plekken vraagt dit om verbetering van de infrastructuur, waarbij The Coca-Cola Company zal samenwerken met lokale partners. Hiernaast brengen we mensen in landen waar dat hard nodig is samen om zwerfafval uit de natuur te halen, bijvoorbeeld door middel van schoonmaakacties.’

Statiegeld
Of Coca-Cola in Nederland nu achter statiegeld op kleine flesjes en op blikjes zal gaan staan, dat maakt het concern op dit moment niet bekend. Wel zegt de Company: ‘Om alle consumenten te betrekken bij het belang van inzameling, willen we onze marketingbudgetten en marketingervaring inzetten om mensen te informeren over wat, hoe en waar ze kunnen recyclen.

The Coca-Cola Company wil ook intensiever gaan samenwerken met lokale gemeenschappen, ngo's, branchegenoten en ook kritische partijen om dit belangrijke vraagstuk onder de aandacht te brengen. Als we dit probleem gezamenlijk aanpakken, hebben we meer impact dan wanneer we alleen handelen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in