Overslaan en naar de inhoud gaan

Niet-roken is cool

Uit een meting van het NIPO blijkt dat de op jongeren gerichte campagne ‘…maar ik rook niet’, effectief is geweest. Jongeren vinden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Defacto, Nederlandse Stichting voor volksgezondheid en roken, wil het roken in Nederland terugdringen. De instelling doet dat in opdracht van de overheid, de Nederlandse Hartstichting, de Kankerbestrijding en het Astmafonds.

related partner content for mobile comes here

Ruim 600 jongeren in de leeftijd van 12 tot 16 jaar werkten mee aan het NIPO-onderzoek. De antirookcampagne liep van september 1998 tot en met november 2001. Defacto verwacht dat '...maar ik rook niet' zal leiden tot een vermindering van het aantal rokende jongeren. Van de jongeren tussen 12 en 16 jaar zegt 61 procent zeker niet te gaan roken. Dat is een hoger percentage dan voorheen, volgens de directeur van de instelling. De directeur pleit voor een vervolgcampagne om de jongeren te helpen dit voornemen waar te maken. De meerderheid van de rokers begint tussen de 12 en 16 jaar. De voornaamste reden is dat de jongeren zich onzeker voelen. Ze denken dat roken hun imago verbetert en dat ze er populairder door worden. ‘Als je niet rookte, was je voorheen een watje. Jongeren weten nu dat ze zich niet hoeven te schamen als ze niet roken’, aldus een woordvoerder. (Bron: ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in