Overslaan en naar de inhoud gaan

Godin in eigen huis

Neem een ontwikkelde vrouw, geef haar een flexibele, interessante deeltijdbaan, een man die ook wat tijd in de kinderen steekt en als…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onder de noemer ‘domestic goddess’ ontwikkelt zich momenteel in welvarende landen een nieuw vrouwideaal. De naam werd bedacht door de Britse journaliste Nigella Lawson, die in haar kookboek ‘How to be a domestic goddess’ het koken als metafoor voor de moderne, vrouwelijke levensstijl gebruikt. ‘Ons leven draait om hoge efficiëntie, snelheid, maar ook om kleine genoegens, die je in een stressvol leven nodig hebt om je huisgodin te kunnen voelen’.

related partner content for mobile comes here

Huisgodinnen lijken op wat ooit ‘de nieuwe huisvrouw’ werd genoemd. Ze zien goochelen tussen deeltijdwerk, gezin, man en huis als een complexe, spannende opgave, met eigen ethos. De kernboodschap draait om vrouwelijke optimalisatiestrategieën, die het plezier in traditionele vrouwelijke activiteiten (bakken, inrichten, opvoeden, verwennen) niet wil verloochenen, maar juist (vaak egocentrisch) vergroten.De ‘godin’ verenigt talloze oude ervaringen: dat mannen niet te veranderen zijn, dat het niet leuk is als dat wel lukt en dat je van dat gegeven het beste moet maken. En dat het huiselijke cocoonen daadwerkelijk een genotsfactor is -ondanks alle feministische propagandapogingen. Daar komt de nieuwe ervaring bij, dat vrouwen pas met 35-40 jaar een gezin stichten. En dat het voor de aantrekkelijkheid geen kwaad kan de geliefden een beetje te verwennen.

< SIZE=1>Bron: marketing journal<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in