New markets: gratis gouden kansen voor morgen
Even nog de sessie van Paul de Ruijter tijdens Emerce Eday onder de aandacht brengen. Ik vond zijn verhaal genaamd New Markets namelijk inspirerend voor zowel marketeers als ondernemers.
De Ruijter behandelde het 'zien' en creëren van nieuwe markten en verdedigde daarbij de stelling dat 'consumptiviteit' belangrijker is dan techniek. De Ruijter heeft het ook over testmarketing: "Het hebben van een optie of idee is geld waard, investeer vervolgens pas als je getest hebt of er een markt is."
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaVoor een bedrijf of aanstaand ondernemer zouden bovendien niet een enkel visie, maar meerdere scenario's de basis moeten vormen voor bedrijfsvoering. De scenario's Overleven, Steun, Groei en Zingeving zijn hiervoor aangereikt als start voor strategievorming. De Ruijter is ook mede-auteur van het boek Oog voor de toekomst.
De Ruijter toonde verfilmingen van twee van de scenario's tijdens zijn presentatie. Ze schetsten best een realistisch beeld van wat ons kan overkomen. De mogelijke toekomsten zijn echter ook doorvertaald naar marketingstrategieën en zelfs nog verder tot product- en dienstniveau. Deze ideeën zijn tevens gevisualiseerd naar grappige, gelikte commercials waarvan er ook enkele vertoond werden.
Voor opdrachtgever NEVAT (Nederlandse Vereniging Algemene Toelevering) ontwikkelde zijn bureau op basis van zeven toekomstscenario's het Future Factory Ideeënboek. Op uitnodiging van NEVAT en de Rabobank hebben ondernemers voor een aantal thema's de ideeën uit het boek helpen ontwikkelen.
Ik dacht dat er een dvd met filmpjes van kant-en-klare business ideeën beschikbaar zou komen, maar een medewerker van NEVAT vertelde dat er enkel een gratis papieren versie te bestellen is. En dat dus helemaal voor nop als je ze een e-mail stuurt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid