Overslaan en naar de inhoud gaan

Past tense, future sense

Gisteren werd tijdens de Dutch Designweek in Eindhoven het boek 'Past Tense, Future Sense' gelanceerd. Een 800 pagina's tellend boekwerk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren werd tijdens de Dutch Designweek in Eindhoven het boek 'Past Tense, Future Sense' gelanceerd. Een 800 pagina's tellend boekwerk over 80 jaar .

related partner content for mobile comes here

De dikke pil beschrijft de ontwikkeling van design bij , van het prille begin met radio in de jaren '20, tot de belangrijke discipline die het tegenwoordig binnen het concern is.

Zo won Philips afgelopen vrijdag nog de design-for-all Award tijdens de uitreiking van de Dutch Designprij-zen 2005, voor de medische toepassing , waarbij licht, beeld en geluid zorgen voor een ontspannen sfeer tijdens een medische scan (met behulp van RFID-tags op het lichaam van de patiënt).
De techniek is inmiddels geïmplementeerd in het Advocate Lutheran General Hospital in de VS.

Maar nu even terug naar de boeklancering. Philips' Chief Creative Director Stefano Marzano geeft er een mooie draai aan in de koude loods op het Philips-terrein: 'Dit boek beschrijft het pad dat Philips Design door de jaren heen is ingeslagen, om mee te helpen aan het toegankelijk maken van een steeds complexer wordende wereld. Door technologie humaner en relevanter te maken, zodat het waarde toevoegt.'

Marzano signaleert dat design steeds meer wordt erkend als 'driver' in een 'creatieve economie'. 'Klanten en consumenten zijn kritisch en zich zeer bewust van hun behoeftes, en de meeste markten raken verzadigd. Industrieën en merken zullen zich moeten focussen op een onderscheidende propositie en producten ontwikkelen die relevant zijn en waarde toevoegen voor de consument.'

Vervolgens mochten de genodigden een kijkje nemen in de zaal ernaast, waar veel designstukken (veel afkomstig uit het Philipsmuseum) lagen uitgestald, waaronder de bekende Chapel Radio uit de jaren '20 (zie illustratie). En ik heb even stiekem mogen voelen aan een ultrasnel haaienpak (u weet wel, zo'n badpak met broek eraan), want die hingen er ook.

Het boek is te koop , voor 49,90 euro, maar ligt ook bij de redactie van Tijdschrift voor Marketing op de koffietafel, dus mocht je 'm een keer willen inkijken?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in