Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse online advertising stijgt 58%

De netto online bestedingen in Nederland kwamen in het tweede kwartaal van 2004 uit op 15,6 miljoen euro. Dat betekent een groei van 58…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De cijfers komen van IAB Nederland, dat met haar 13 grootste internetexploitanten en BBC De Media en Reclame Bank de netto online bestedingen over het tweede kwartaal in kaart bracht. De dertien bedrijven die data hebben aangeleverd zijn: MSN, Adlink, IP, Netdirect, Adformatie, Funda, Webads, Wanadoo, Veronica, Lycos, ilse media, IDG Communications en Wegener Multimedia. Deze partijen vertegenwoordigen ruim 1500 Nederlandse websites, de grootste online dagbladen, webgidsen en zoekmachines.

related partner content for mobile comes here

Volgens directeur Igor Beuker van IAB Nederland stijgt van veertien Europese landen alleen het percentage netto bestedingen in Engeland harder dan in Nederland. ‘Een plek op het podium is onze Europese doelstelling, dus IAB Nederland is voorlopig zeer tevreden.’

De branches die het meest besteedden in het tweede kwartaal waren telecom/ICT met 20,4 procent, media met 18,1 procent en financiële dienstverlening met 15,7 procent. Aan overige producten en diensten (chari's, kansspelen, onroerend goed) werd 7,2 procent besteed en aan horeca/toerisme/recreatie 6,5 procent.
Van de online bestedingen in het tweede kwartaal kwam 49 procent uit banners & skyscrapers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in