Nederlandse online advertising stijgt 58%
De cijfers komen van IAB Nederland, dat met haar 13 grootste internetexploitanten en BBC De Media en Reclame Bank de netto online bestedingen over het tweede kwartaal in kaart bracht. De dertien bedrijven die data hebben aangeleverd zijn: MSN, Adlink, IP, Netdirect, Adformatie, Funda, Webads, Wanadoo, Veronica, Lycos, ilse media, IDG Communications en Wegener Multimedia. Deze partijen vertegenwoordigen ruim 1500 Nederlandse websites, de grootste online dagbladen, webgidsen en zoekmachines.
Volgens directeur Igor Beuker van IAB Nederland stijgt van veertien Europese landen alleen het percentage netto bestedingen in Engeland harder dan in Nederland. ‘Een plek op het podium is onze Europese doelstelling, dus IAB Nederland is voorlopig zeer tevreden.’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
De branches die het meest besteedden in het tweede kwartaal waren telecom/ICT met 20,4 procent, media met 18,1 procent en financiële dienstverlening met 15,7 procent. Aan overige producten en diensten (chari's, kansspelen, onroerend goed) werd 7,2 procent besteed en aan horeca/toerisme/recreatie 6,5 procent.
Van de online bestedingen in het tweede kwartaal kwam 49 procent uit banners & skyscrapers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid