Overslaan en naar de inhoud gaan

Mindshare Mediabureau van het Jaar

Mindshare is bij de Annual Masters of Media Awards (Amma’s) vanavond uitgeroepen tot Mediabureau van het Jaar omdat het de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er werden in de Beurs van Berlage twaalf Amma's uitgereikt. De Amma voor Beste Media-/Middelensstrategie ging naar Mediacom voor de campagne Pak de Polo. De jury vond het een ‘interessante en inspirerende case, die er duidelijk bovenuit stak’.

related partner content for mobile comes here

De Amma voor Beste Interactieve Mediastrategie ging naar een reclamebureau, DDB, voor de interactieve campagne ‘Even Apeldoorn Bellen Live’. DDB voegde een nieuwe, interactieve dimensie toe door mensen de kans te bieden zelf een rol te spelen in Even Apeldoorn bellen-situaties.

Procter & Gamble werd uitgeroepen tot Media-adverteerder van het jaar. Niet omdat het zo’n sexy imago heeft, maar vanwege het geloof in een langere termijn media-aanpak, gebaseerd op onderzoek en samenwerkingsverbanden.

JCDecaux werd net als in 2004, 2007 en 2008 uitgeroepen tot Exploitant van het jaar. De buitenreclamespecialist werd geroemd om zijn professionaliteit.

Misschien wel de meest opmerkelijke Amma ging naar Marlene Wickel van bioscoopreclame-exploitant Jean Mineur. Zij mocht voor de vierde keer de Carl Lipp-prijs in ontvangst nemen. Naast een nominatie in 2005, won ze die ook al in 2000, 2006 en 2007.

De avond, die in het teken stond van ‘fashion’, werd gepresenteerd door Humberto Tan.

Alle Amma’s, inclusief nominaties, op een rijtje:

Beste Media-/Middelen Strategie
Pak de Polo - Mediacom (winnaar)
Non-spot keeps Vifit going – FrieslandCampina (genomineerd)
Calvé Straatvoetbal - Mindshare (genomineerd)

Beste Single Mediastrategie
OLA IJstijd - MTV Networks, Mindshare winnaar
Dushi schatje van Curaçao – RTL Nederland (genomineerd)

Beste Interactieve Mediastrategie
Even Apeldoorn bellen Live – DDB (winnaar)
Vodafone -The 360 Chase – ACHTUNG! (genomineerd)

Beste Media Stunt
Alle flitspalen ingepakt - Go Fast! (winnaar)
Goudvissenhotel - Schiphol Media, Doom&Dickson (genomineerd)

Beste Media Innovatie
TMF Clubcam (winnaar)
Interbest - TomTom (genomineerd)

Mediabureau van het Jaar
Mindshare (winaar)
BrandConnection (genomineerd)
Initiative Media (genomineerd)

Media-adverteerder van het Jaar
Procter & Gamble (winnaar)
Heineken (genomineerd)

Exploitant van het jaar
JCDecaux (winnaar)
Hillenaar Outdoor Advertising (genomineerd)
Discovery Communications Benelux (genomineerd)

Hans du Chatinier-prijs voor professionals
Social Media Research – RTL Nederland, Insites Consulting (winnaar)

Hans du Chatinier-prijs voor studenten
Yory Wollerich - Rijksuniversiteit Groningen (Winnaar)
Frederieke Bakker - Universiteit van Amsterdam (Genomineerd)

Carl Lipp-prijs
Marlene Wickel - Jean Mineur Mediavision (winnaar)
Ivar Camps - Audax (genomineerd)
Marco Gijssen - Discovery Communications Benelux (genomineerd)

Yim Mediatalent van het jaar
Nick van der Vorst – digiloque (Winnaar)
Alice Bron - Phd (Genomineerd)
Linda Ho-Sam-Sooi - OMD (Genomineerd)

Fotografie: StudioGemini, Menno Ridderhof

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in