Millennials herinneren tv-reclame beter na 3 dagen
Ook kunnen ze zich, 15 minuten na uitzending, weinig van de uiting herinneren in vergelijking tot andere leeftijdsgroepen (42 procent versus 54 procent voor babyboomers).
Als dezelfde vraag echter wordt gesteld na 3 dagen, weet 24 procent zich de uiting nog te herinneren, en dat is meer dan de 18 procent senioren. Millennials doen het dan 33 procent beter dan de senioren.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe percentages komen uit comScore’s onderzoek “Next-Generation Strategies for Advertising to Millennials”. In dit onderzoek staat dat digital advertising beter werkt bij millennials dan televisiecommercials. Waarschijnlijk ligt dat aan het gemak waarmee millennials omgaan met allerhande digitale zaken, beter dan oudere doelgroepen.
ComScore onderzocht ook welke campagne-ingredienten het beste voor merkvoorkeur zorgen bij millennials. Merkdifferentiatie (zorgde voor een stijging van 1,3 procentpunten) staat op nummer 1, gevolgd door competitieve vergelijking (stijging van 1,1 procentpunt), informatie over een nieuw product of feature staat (stijging van 0.9%) op 3, superioriteitclaims (stijging van 0.8%) op 4.
Overige bevindingen:
- Gemiddeld was het gemeten engagement bij Millennials hoger dan bij andere leeftijdsgroepen, en dat gold voor alle kanalen
- Vergeleken met babyboomers, zijn Millennials minder geneigd een televisie-uiting interessant te vinden (66 procent versus 70 procent). En ze zij meer geneigd een uiting irritant te vinden (16 procent versus 10 procent)
ComScore haalde de cjifers uit een analyse van 1000 testen wat betreft de effectiviteit van televisie-uitingen, en 35 testen wat betreft digitale uitingen. Men ondervroeg 500.000 vrouwen in 4 verschillende leeftijdsgroepen (millennials, generatie x, babyboomers en senioren). Alleen vrouwen werden ondervraagd omdat zij de meeste producten aankopen.
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid