Overslaan en naar de inhoud gaan

Millennials herinneren tv-reclame beter na 3 dagen

Millennials kijken minder naar televisiecommercials in vergelijking met oudere kijkers. Dat is een bekend gegeven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook kunnen ze zich, 15 minuten na uitzending, weinig van de uiting herinneren in vergelijking tot andere leeftijdsgroepen (42 procent versus 54 procent voor babyboomers).

related partner content for mobile comes here

Als dezelfde vraag echter wordt gesteld na 3 dagen, weet 24 procent zich de uiting nog te herinneren, en dat is meer dan de 18 procent senioren. Millennials doen het dan 33 procent beter dan de senioren.

De percentages komen uit comScore’s onderzoek “Next-Generation Strategies for Advertising to Millennials”. In dit onderzoek staat dat digital advertising beter werkt bij millennials dan televisiecommercials. Waarschijnlijk ligt dat aan het gemak waarmee millennials omgaan met allerhande digitale zaken, beter dan oudere doelgroepen.

ComScore onderzocht ook welke campagne-ingredienten het beste voor merkvoorkeur zorgen bij millennials. Merkdifferentiatie (zorgde voor een stijging van 1,3 procentpunten) staat op nummer 1, gevolgd door competitieve vergelijking (stijging van 1,1 procentpunt), informatie over een nieuw product of feature staat (stijging van 0.9%) op 3, superioriteitclaims (stijging van 0.8%) op 4.

Overige bevindingen:
- Gemiddeld was het gemeten engagement bij Millennials hoger dan bij andere leeftijdsgroepen, en dat gold voor alle kanalen
- Vergeleken met babyboomers, zijn Millennials minder geneigd een televisie-uiting interessant te vinden (66 procent versus 70 procent). En ze zij meer geneigd een uiting irritant te vinden (16 procent versus 10 procent)
ComScore haalde de cjifers uit een analyse van 1000 testen wat betreft de effectiviteit van televisie-uitingen, en 35 testen wat betreft digitale uitingen. Men ondervroeg 500.000 vrouwen in 4 verschillende leeftijdsgroepen (millennials, generatie x, babyboomers en senioren). Alleen vrouwen werden ondervraagd omdat zij de meeste producten aankopen.

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in