Overslaan en naar de inhoud gaan

Media jagen op babyboomers

Tv-programma¡¯s, websites en bladen ontdekken de welvarende 50-plusser.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

75 procent van de Amerikaanse rijkdom is in handen van 50-plussers, babyboomers hebben de hoogste inkomens en elke 20 seconden wordt er een kleinkind geboren.

related partner content for mobile comes here

Ziedaar de cijfers achter de lancering van . De site is een soort wat-te-doengids voor grootouders en richt zich op babyboomers, net als (een sociaal netwerk voor 50-plussers) en .

De boomertrend is niet beperkt tot het web. Martha Stewart Living Omnimedia onderzoekt bijvoorbeeld de lancering van een boomergericht tijdschrift. En Viacom's TV Land richt zich met originele programma's op het boomerpubliek van veertigers en vijftigers. Ook bij de adverteerders van dit tv-station verschuift de focus geleidelijk van 18-tot-49 naar 25-tot-54 jaar. Geen wonder. Boomers hebben geld en geven het graag uit. Jaarlijks spenderen ze bijvoorbeeld $46 miljard aan verpakte goederen, zo'n 60 procent van de totale verpaktegoederenmarkt - terwijl ze slechts 45 procent van de huishoudens uitmaken.

Bron: Advertising Age

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in