Media jagen op babyboomers


75 procent van de Amerikaanse rijkdom is in handen van 50-plussers, babyboomers hebben de hoogste inkomens en elke 20 seconden wordt er een kleinkind geboren.
Ziedaar de cijfers achter de lancering van Grandparents.com. De site is een soort wat-te-doengids voor grootouders en richt zich op babyboomers, net als Eons.com (een sociaal netwerk voor 50-plussers) en BoomerGirl.com.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe boomertrend is niet beperkt tot het web. Martha Stewart Living Omnimedia onderzoekt bijvoorbeeld de lancering van een boomergericht tijdschrift. En Viacom's TV Land richt zich met originele programma's op het boomerpubliek van veertigers en vijftigers. Ook bij de adverteerders van dit tv-station verschuift de focus geleidelijk van 18-tot-49 naar 25-tot-54 jaar. Geen wonder. Boomers hebben geld en geven het graag uit. Jaarlijks spenderen ze bijvoorbeeld $46 miljard aan verpakte goederen, zo'n 60 procent van de totale verpaktegoederenmarkt - terwijl ze slechts 45 procent van de huishoudens uitmaken.
Bron: Advertising Age
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid