Overslaan en naar de inhoud gaan

Jimjam: nieuwe Nederlandse kinderzender op UPC

Hit Entertainment, producers en rechthebbenden op het terrein van kinderamusement waaronder Bob de Bouwer, Thomas de trein en het in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Begin december zijn Oost-Europese landen als Polen, Hongarije en Tsjechie aan de beurt, in februari 2008 krijgt het zijn eigen 24-uurs televisiezender op UPC, genaamd jimjam (dat is de naam van de Jim Henson-kinderzender) in Nederland.

related partner content for mobile comes here

De bedoeling is dat later dit jaar Hit Entertainment televiziezenders krijgt in onder meer Scandinavië, Spanje, Oostenrijk, Zwitserland. ‘Wellicht op termijn zelfs landen als Turkije’, meldt Jon Owen, vice president Consumer Products EMEA van Hit Entertainment in een interview met Marketing-Online. De Oost-Europese landen en Nederland zijn relatief makkelijk voor Hit Entertainment, omdat er al een platform bestaat.

Frankrijk en Groot-Brittannië zullen hierbij buitenspel blijven omdat Hit Entertainment in deze markten al een samenwerking heeft met Nickelodeon. ‘Het heeft weinig zin je eigen marktaandeel op te eten door een eigen zender te beginnen’, aldus Owen.

Kindermerk moet ‘vers’blijven

Gevraagd naar de do’s and dont’s om een kindermerk op te bouwen, zegt Owen: ‘De don’ts kan ik je niet geven, maar ik kan je wel een aantal tips meegeven. Kinderen van nu worden op steeds jongere leeftijder ouder. Daar moet je rekening mee houden. Een merk moet daarom ‘vers’ blijven. Innovatie is zo belangrijk. Dat geldt voor de televisieseries en de home entertainment-producten: kom voortdurend met nieuwe content. De consumer products dienen ook 'vers' te blijven. Pas de vormgeving vaak aan.' Een ander sterk punt voor het opbouwen van een sterk kindermerk is volgens Jon Owen live events. 'Volgend jaar komt er een Bob de Bouwer-tour in Nederland. Live events zijn hèt middel om awareness te kweken.'

Een derde tip van Owen: voeg waarde toe aan de producten. Een eigen televisiekanaal geeft Hit Entertainment de mogelijkheid brand awareness verder uit te bouwen en de verkoop in consumerproducts te laten groeien. Een onderdeel binnen de consumerproducts dat veel potentie biedt, is kleding. 'Voorheen was het hoofdzakelijk ondergoed, pyjama’s en sokken met afbeeldingen van de figuurtjes, maar de vraag naar meer modernere kleding neemt toe. More stylish. Zo zijn we onlangs een samenwerking aangegaan met hippeklompenmerk Crocs en zullen er binnenkort Bob de Bouwer-crocs op de markt verschijnen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in