Jimjam: nieuwe Nederlandse kinderzender op UPC


Begin december zijn Oost-Europese landen als Polen, Hongarije en Tsjechie aan de beurt, in februari 2008 krijgt het zijn eigen 24-uurs televisiezender op UPC, genaamd jimjam (dat is de naam van de Jim Henson-kinderzender) in Nederland.
De bedoeling is dat later dit jaar Hit Entertainment televiziezenders krijgt in onder meer Scandinavië, Spanje, Oostenrijk, Zwitserland. ‘Wellicht op termijn zelfs landen als Turkije’, meldt Jon Owen, vice president Consumer Products EMEA van Hit Entertainment in een interview met Marketing-Online. De Oost-Europese landen en Nederland zijn relatief makkelijk voor Hit Entertainment, omdat er al een platform bestaat.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSFrankrijk en Groot-Brittannië zullen hierbij buitenspel blijven omdat Hit Entertainment in deze markten al een samenwerking heeft met Nickelodeon. ‘Het heeft weinig zin je eigen marktaandeel op te eten door een eigen zender te beginnen’, aldus Owen.
Kindermerk moet ‘vers’blijven
Gevraagd naar de do’s and dont’s om een kindermerk op te bouwen, zegt Owen: ‘De don’ts kan ik je niet geven, maar ik kan je wel een aantal tips meegeven. Kinderen van nu worden op steeds jongere leeftijder ouder. Daar moet je rekening mee houden. Een merk moet daarom ‘vers’ blijven. Innovatie is zo belangrijk. Dat geldt voor de televisieseries en de home entertainment-producten: kom voortdurend met nieuwe content. De consumer products dienen ook 'vers' te blijven. Pas de vormgeving vaak aan.' Een ander sterk punt voor het opbouwen van een sterk kindermerk is volgens Jon Owen live events. 'Volgend jaar komt er een Bob de Bouwer-tour in Nederland. Live events zijn hèt middel om awareness te kweken.'
Een derde tip van Owen: voeg waarde toe aan de producten. Een eigen televisiekanaal geeft Hit Entertainment de mogelijkheid brand awareness verder uit te bouwen en de verkoop in consumerproducts te laten groeien. Een onderdeel binnen de consumerproducts dat veel potentie biedt, is kleding. 'Voorheen was het hoofdzakelijk ondergoed, pyjama’s en sokken met afbeeldingen van de figuurtjes, maar de vraag naar meer modernere kleding neemt toe. More stylish. Zo zijn we onlangs een samenwerking aangegaan met hippeklompenmerk Crocs en zullen er binnenkort Bob de Bouwer-crocs op de markt verschijnen.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid