Overslaan en naar de inhoud gaan

Media Distillery: realtime mediamonitoring voor radio en tv

Wat ‘ze’ over je zeggen, kun je via blogs, social media, onlinerecensies en talloze andere online-uitingen steeds eenvoudiger…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is een business op zich: voor een zo positief mogelijke beeldvorming het imago van je bedrijf zorgvuldig beheren en controleren. “Maar wie denkt dat tv en radio daarbij niet meedoen, heeft het mooi mis”, zegt , medeoprichter van . “Dagelijks kijken en luisteren zes miljoen Nederlanders naar radio en tv. Met ons concept kun je exact bijhouden wat op die kanalen over je bedrijf wordt gezegd.” 

related partner content for mobile comes here

Google voor tv

Dus om erachter te komen of je het 8-uurjournaal hebt gehaald, of wat de laatste roddels over je zijn bij RTL Boulevard, hoef je zelf niet meer aan de buis gekluisterd te zitten. Joost: “Via Google heb je met een druk op de knop toegang tot gigantische hoeveelheden informatie. Zo’n zoekservice ontbrak nog voor radio en tv. En dat terwijl tv-kijken de populairste media-activiteit is in Nederland.” Momenteel runt Media Distillery een pilot met drie zenders. Die wordt spoedig uitgebreid naar vijftien regionale en landelijke zenders.

Baarzo
Google zelf kocht onlangs de start-up , dat videozoektechnologie aanbiedt. Joost: “Wij verwachten dat Google deze dienst in de eerste plaats toepast op hun eigen YouTube. Wij richten onze pijlen hoofdzakelijk op radio en tv. We gaan de concurrentie niet echt aan. Op YouTube staat zo veel content – waarvan een groot deel nooit bekeken wordt. Media Distillery kiest bewust voor tv, zodat we onze capaciteit efficiënt kunnen inzetten.”

Beeld, spraak en ondertiteling
Daarnaast noemt Joost de audio- en video-analysetechnologie van Media Distillery vele malen geavanceerder dan die van concurrenten zoals Baarzo. Met de meeste diensten kun je uitsluitend zoeken op wat er in beeld is. Media Distillery zoekt op basis van beeld-, spraak- en logoherkenning, teletekst- en in beeld gebrande ondertiteling. “De combinatie maakt het eindresultaat betrouwbaarder en specifieker.”

Analyse tijdens de uitzending

Een ander voordeel van Media Distillery is de snelheid. Joost: “Vergelijkbare diensten hebben wel een uur nodig voor een fragment van slechts tien minuten. Wij bieden realtime monitoring: alles wat wordt gezegd of getoond, kun je direct bij ons terugvinden. De analyse vindt plaats terwijl het programma wordt uitgezonden. We kunnen binnen een paar seconden een notificatie sturen. Maar het is natuurlijk ook mogelijk om achteraf een zoekopdracht in te voeren.”

Iedere week interviewen we een concept dat zich heeft ingeschreven voor de . Op vrijdag 14 november worden de Innovation Awards uitgereikt. Breng  je stem uit als je vindt dat Media Distillery de Publieksprijs verdient.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in