Mastercard stort geld terug bij webaankopen


Mastercard gaat geld terug storten bij online bestellingen van klanten. Het creditcardbedrijf introduceert hiertoe het online shopping platform Haalmeeruitjecard.nl.
Klanten kunnen zich registreren op Haalmeeruitjecard.nl en vervolgens een keuze maken uit een van de 230 nationale èn internationale webwinkels (onderverdeeld in veertien categorieën) die zich bij het platform heb-ben aangesloten. Wanneer de consument op een webwinkel van zijn keuze klikt, verlaat hij de site maar blijft ondertussen ingelogd op het Mastercard platform. Als hij vervolgens een bestelling plaatst en afrekent met z’n Mastercard, wordt een percentage van het aankoopbedrag terug gestort.
De kortingen verschillen per webwinkel. In de categorie reizen bedraagt deze gemiddeld 3,5 pct re-fund, in de categorie elektronica 2,4 pct en in mode 5,6 pct. Voor de introductie heeft Mastercard twee ‘launching partners’ geselecteerd. ING gaat als eerste bank de service onder de aandacht van haar klanten brengen, onder meer door het organiseren van ‘shoppingnights’, waarbij een jaar lang gratis online winkelen is te winnen. Ook is Bol.com ingestapt als introductiepartner. De webwinkel biedt in de introductiefase een aantal aanbiedingen met kortingen tot 30%.
Mastercard hoopt vooral aandeel te winnen in een markt waar het (door de Nederlandse banken gesteunde) betalingssysteem iDeal momenteel dominant is.Voor de creditcardmaatschappijen worden betalingen op internet steeds belangrijker. Volgens cijfers van Thuiswinkel.org rekenden concsumenten dit jaar voor ruim 4 miljard euro af bij webwinkels; een stijging met 20 pct ten opzichte van het voorigaande jaar. Het concept voor het online shopping platform is volgens marketing manager Marieke van Gijs van Mastercard ontwikkeld door de Nederlandse organisatie. ‘We hebben nadrukkelijk gekeken naar de behoefte van de Nederlandse markt. Bij gebleken succes zal het concept breder worden uitgerold.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid