Overslaan en naar de inhoud gaan

Mastercard stort geld terug bij webaankopen

Mastercard gaat geld terug storten bij online bestellingen van klanten. Het creditcardbedrijf introduceert hiertoe het online shopping…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mastercard gaat geld terug storten bij online bestellingen van klanten. Het creditcardbedrijf introduceert hiertoe het online shopping platform .

related partner content for mobile comes here

Klanten kunnen zich registreren op Haalmeeruitjecard.nl en vervolgens een keuze maken uit een van de 230 nationale èn internationale webwinkels (onderverdeeld in veertien categorieën) die zich bij het platform heb-ben aangesloten. Wanneer de consument op een webwinkel van zijn keuze klikt, verlaat hij de site maar blijft ondertussen ingelogd op het Mastercard platform. Als hij vervolgens een bestelling plaatst en afrekent met z’n Mastercard, wordt een percentage van het aankoopbedrag terug gestort.
De kortingen verschillen per webwinkel. In de categorie reizen bedraagt deze gemiddeld 3,5 pct re-fund, in de categorie elektronica 2,4 pct en in mode 5,6 pct. Voor de introductie heeft Mastercard twee ‘launching partners’ geselecteerd. ING gaat als eerste bank de service onder de aandacht van haar klanten brengen, onder meer door het organiseren van ‘shoppingnights’, waarbij een jaar lang gratis online winkelen is te winnen. Ook is Bol.com ingestapt als introductiepartner. De webwinkel biedt in de introductiefase een aantal aanbiedingen met kortingen tot 30%.
Mastercard hoopt vooral aandeel te winnen in een markt waar het (door de Nederlandse banken gesteunde) betalingssysteem iDeal momenteel dominant is.Voor de creditcardmaatschappijen worden betalingen op internet steeds belangrijker. Volgens cijfers van Thuiswinkel.org rekenden concsumenten dit jaar voor ruim 4 miljard euro af bij webwinkels; een stijging met 20 pct ten opzichte van het voorigaande jaar. Het concept voor het online shopping platform is volgens marketing manager Marieke van Gijs van Mastercard ontwikkeld door de Nederlandse organisatie. ‘We hebben nadrukkelijk gekeken naar de behoefte van de Nederlandse markt. Bij gebleken succes zal het concept breder worden uitgerold.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in