KNSB wil schaatssport met KPN verder ontwikkelen
Aegon, dat ook hoofdsponsor is van Ajax, moest door de huidige economische situatie keuzes maken in het beleid van sportsponsoring. "Dit doet pijn in het hart," aldus Jan Driessen, directeur communicatie van Aegon. "Ondanks dat het financieel de goede kant op gaat, dicteert de huidige economische situatie Aegon echter heel streng naar de kosten te kijken. De totale kosten die Aegon maakt voor sportsponsoring passen niet meer bij deze tijd. Schaatsen is de afgelopen 25 jaar Aegon geworden en Aegon schaatsen. Onze huidige schaatshelden ken ik al tien jaar en beschouw ik persoonlijk als een soort van eigen kinderen. Maar de realiteit van dit moment laat ons helaas geen andere keuze. En dat valt het hele bedrijf zwaar.'
Aegon speelde de voorbije periode een actieve rol bij het vinden van de nieuwe hoofdsponsor. Eerst werd KPN gevraad subsponsor te worden, maar de telecomaanbieder bleek alleen geïnteresseerd in het hoofdsponsorschap. KPN volgt Aegon in de zomer van 2010 op en gaat een verbintenis voor vier jaar aan met de KNSB.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisKPN wil met de KNSB de Nederlandse schaatssport in zowel de breedte als de diepte verder ontwikkelen. KPN is vanaf volgend jaar niet alleen zichtbaar als sponsor van het topschaatsen. Het bedrijf zal ook binnen andere schaatsdisciplines, zoals skaten en toerschaatsen, aanwezig zijn.
Hoeveel geld KPN precies in de schaatssport stopt, werd niet bekendgemaakt. De komende maanden zal de samenwerking tussen KNSB en KPN verder worden uitgewerkt. In de zomer van 2010 presenteren beide partijen de sponsorstrategie voor de lange termijn. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid