Marketinguitgaven aan sociale media stijgen
Ze verwachten dat dit in de loop van twaalf maanden zo'n 11,5 procent kan worden en als men naar de komende vijf jaar kijkt, zelfs 21,6 procent. Dat blijkt uit het onderzoek dat Duke University deed.
Vorig jaar gaven de cmo's nog aan dat 10,8 procent van het budget dit jaar aan sociale media zou worden uitgegeven. Het is dus 20 procent lager. Maar over het algemeen stijgen de budgetten.
De uitgaven aan sociale media zijn met 9,9 procent het hoogst bij b2c-diensten, daarna volgen bedrijven met b2c-producten (9,6 procent). B2b-diensten besteden 9,6 procent van het budget aan sociale media. B2b-bedrijven die producten leveren, komen op 7,5 procent.
Bedrijven die producten maken voor de consumentenmarkt verwachten volgend jaar 13,2 procent aan sociale media uit te geven, en in de komende vijf jaar kan dit tot 25 procent oplopen, is de verwachting.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaMaar het onderzoek laat ook zien dat sociale media nog steeds onvoldoende in de marketingstrategie is ingebed.
Het meten van de inzet van sociale media is wel verbeterd. Het meten van 'vrienden' of 'volgers' wordt nu actiever door cmo's gedaan dan drie jaar geleden (30,5 procent in vergelijking met 24 procent). 9,8 procent gebruikt NPS (2010: 7,5 procent).
Er wordt minder gekeken naar de opbrengsten. Sales: 8,7 procent, in 2010 nog 17,9 procent, omzet per consument: 9,2 procent (2010 17,2 procent). 4,5 procent kijkt naar winst per consument, in 2010 was dat nog 9,4 procent.
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid