Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketinguitgaven aan sociale media stijgen

Amerikaanse cmo's geven in een onderzoek aan dat op dit moment 8,4 procent van hun marketingbudget voor sociale media wordt ingezet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ze verwachten dat dit in de loop van twaalf maanden zo'n 11,5 procent kan worden en als men naar de komende vijf jaar kijkt, zelfs 21,6 procent. Dat blijkt uit het onderzoek dat deed.

related partner content for mobile comes here

Vorig jaar gaven de cmo's nog aan dat 10,8 procent van het budget dit jaar aan sociale media zou worden uitgegeven. Het is dus 20 procent lager. Maar over het algemeen stijgen de budgetten.
De uitgaven aan sociale media zijn met 9,9 procent het hoogst bij b2c-diensten, daarna volgen bedrijven met b2c-producten (9,6 procent). B2b-diensten besteden 9,6 procent van het budget aan sociale media. B2b-bedrijven die producten leveren, komen op 7,5 procent.
Bedrijven die producten maken voor de consumentenmarkt verwachten volgend jaar 13,2 procent aan sociale media uit te geven, en in de komende vijf jaar kan dit tot 25 procent oplopen, is de verwachting.

Maar het onderzoek laat ook zien dat sociale media nog steeds onvoldoende in de marketingstrategie is ingebed.

Het meten van de inzet van sociale media is wel verbeterd. Het meten van 'vrienden' of 'volgers' wordt nu actiever door cmo's gedaan dan drie jaar geleden (30,5 procent in vergelijking met 24 procent). 9,8 procent gebruikt NPS (2010: 7,5 procent).
Er wordt minder gekeken naar de opbrengsten. Sales: 8,7 procent, in 2010 nog 17,9 procent, omzet per consument: 9,2 procent (2010 17,2 procent). 4,5 procent kijkt naar winst per consument, in 2010 was dat nog 9,4 procent.

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in