Overslaan en naar de inhoud gaan

Mark Randall (Adobe): 'Innovatie slaagt alleen, als je durft te falen'

De Adobe-topman op The Next Web over het stimuleren van innovatie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In februari de tool &;Kickbox&;, waarmee professionals en consumenten alle tools in handen krijgen om nieuwe apps en andere innovaties te ontwikkelen. Randall: &;Adobe is ooit opgebouwd door innovatie en om dit te kunnen blijven, moeten we ook disruptive kunnen zijn. Daarvoor hebben we een &;gebalanceerd risico&; gevonden door te investeren in Kickbox en we zijn nu al tevreden over de resultaten.&;

related partner content for mobile comes here

Begeleid door een tekst van Picasso - &;All the children are artist’ – legt Randall in de rode zaal van The Next Web uit, dat het heden ten dagen belangrijk is om naast consumenten, ook je werknemers te empoweren. Randall: ‘Het doel van Kickbox is om het aantal failures te laten stijgen. Als je niet genoeg faalt, probeer je ook niet hard genoeg iets te verzinnen wat wel zou kunnen slagen.’

&;Doorbreek het traditionele denken&;

Veel organisaties moeten het ‘traditionele denken’ nog loslaten. Of zoals Randall het noemt, Hi.P.P.O. (Highest Paid Persons Opinion) – dat beslissingen enkel worden genomen door diegene met het hoogste salaris. ‘In plaats van druk te zetten op mensen door in opdracht te innoveren, geven wij iedereen de tools om vanuit hun passie iets te bedenken. Ons is wel duidelijk dat iets alleen slaagt als er persoonlijk passie achter zit. Het kost dan ook minder geld, dan een investering in een “wonder” van één persoon of bureau. Daarnaast geef je de mensen het gevoel van betrokkenheid, waardoor je kan spreken van een "win-win-situatie".’, aldus Randall.

Natuurlijk preekte Randall voornamelijk voor de eigen ‘Adobe-parochie’, maar opmerkingen over het doorbreken van traditionele processen bleken veel positieve wederhoor te hebben in de zaal en op Twitter. Randall: ‘Met Kickbox schalen wij innovatie, nemen we verantwoordelijkheid, geven klanten de macht en vertalen wij hun uitvindingen naar een eindresultaat. Mensen worden nog teveel ontmoedigt door moeilijk processen, terwijl innovatie tegenwoordig zo makkelijk ondersteund kan worden.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in