Overslaan en naar de inhoud gaan

Mare Research bureau van het jaar 2010

Gisteren werden de jaarlijkse MOAwards uitgereikt. Mare Research maakte volgens de jury de ambitie om een voorhoederol te spelen, waar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

mag zich Marktonderzoek van het jaar 2010 noemen. De jury zag in het kwalitatieve marktonderzoekbureau een bureau dat de beste wil zijn. Dat doet het door de klassieke – meer passieve - rol van marktonderzoek in te wisselen voor actieve deelname aan het ontwikkelproces binnen bedrijven. Het liefst in een vroeg stadium. Het wereldwijde Sparks-netwerk, een grote groep deskundigen op allerlei gebied, bewijst volgens de jury dat Mare ‘connected’ is. Andere bureaus op de shortlist waren Ferro Explore!, MarketResponse, ADV Market Research en InSites Consulting.

related partner content for mobile comes here

Saskia Goedhart van ASR werd uitgeroepen tot . Zij liet twee genomineerden achter zich; Coen Dekker van Heineken en Martijn van Kesteren van Unilever. Goedhart onderscheidde zich volgens de jury door zich met enthousiasme en durf in te zetten om het bedrijf beter te maken. Ze ging experimenten niet uit de weg, in de overtuiging, dat die het meest duidelijke resultaat zouden opleveren.

, directeur marktonderzoek bij Intomart GfK werd uitgeroepen tot bureauonderzoeker van het jaar 2010. De prijs komt Mulder volgens de jury toe omdat hij allround onderzoeker is. De jury: ‘Het is een bureauman die in presentatie en bijdrage voor een type onderzoeker staat die zich vastbijt in de wereld van zijn klanten en daardoor niet eerder stopt voordat échte probleemoplossingen zijn aangedragen.’

De winnaar van de SPSS Feedback Innovatie Award 2010 is . Er werden twee andere inzendingen genomineerd: 2Gather/Newneon BV en TNO Kwaliteit van Leven. De jury vond dat Wakoopa eruit sprong door de mate van innovativiteit en de impact op de concrete beslissingen. De jury zei onder de indruk te zijn van de crossover die Wakoopa heeft gemaakt vanuit een andere branche naar marktonderzoek, de laagdrempelige instap voor consumenten/gebruikers, de veelzijdigheid van de toepassingsmogelijkheden en de doordachte schaalbaarheid door de infrastructuur onder te brengen bij Amazon.

De winnaar van de MOA Wetenschapsprijs 2010 is het artikel van Steven Sweldens, Stijn van Osselaer en Chris Janiszewski: ‘Evaluatieve conditionering 2.0: directe versus indirecte transfer van gevoel naar merken.’ Er werden twee andere artikelen genomineerd: ‘Sales promotie en consumentengedrag’ van Luijten en Van Heerbeek en ‘Optimaal schalen van interactie-effecten’ van Van Rosmalen, Koning en Groenen. Het winnende artikel vond de jury zowel wetenschappelijk geavanceerd als relevant voor de praktijk van branding en marktonderzoek. Sweldens sleepte met zijn artikel eind vorige maand ook al de in de wacht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in