Overslaan en naar de inhoud gaan

Marcom editor's pick: ‘Knuppel in het creatieve hoenderhok’

Susanne van Nierop, chef online Adfo Groep, maakt haar keuze uit het aanbod van sprekers op Marcom: Tom de Bruyne.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Als Tom de Bruyne het podium betreedt gebeurt er altijd wat. Hij is een begenadigd strateeg en spreker.

related partner content for mobile comes here

Mijn eerste confrontatie met deze vaardigheden was als jurylid van de SpinAwards tijdens de inspiratiedagen. Tom kwam zijn genomineerde case voor de Antwerpen Zoo presenteren. Een charmant verhaal over hoe de geboorte van een baby-olifant door een social media-campagne tot een spectaculaire stijging in bezoekersaantallen had geleid.  Hij wist alle zogenaamd kritische vragen van de jury op zo’n geestige wijze in presentatie te verwerken, dat niemand vervolgens zijn mond nog open durfde te doen, laat staan dat het Goud hem nog kon ontgaan.

We zijn nu vier jaar verder en De Bruyne heeft zich van voorloper in social media-campagnes doorontwikkeld in een voorloper op het gebied van persuasieve (creatieve) reclame. ‘Digital is geen mediarevolutie, maar een revolutie in koopgedrag.’ Dit inzicht roept vragen op binnen de reclamewereld waar men net gewend is aan het feit dat interactieve campagnes er ook bij horen. Dat dit andere vaardigheden met zich meebrengt, daar staat niet iedereen voor open, zo bleek recent na een stevige discussie over persuasive design op Adformatie.nl. Demystificatie van creatie met een grote C gaat velen een brug te ver.

De Nieuwe Creativiteit waar Tom de Bruyne voor staat heeft alles te maken met overtuiging, impact, tactiek en esthetiek. Hij gooit dus graag een knuppel in het hoenderhok om te laten zien wat volgens hem echt slimme reclame is. En dat is toch waar iedereen uiteindelijk op zit te wachten.’

Laatste dag om je gratis aan te melden!
Nieuwsgierig naar de sprekers en het programma? . Met meer dan 100 sprekers en 12.500 m2 aan informatie, inspiratie en netwerkmogelijkheden is Marcom dé playground for professionals. Alles wat je moet weten op jouw vakgebied in twee dagen op één locatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in