‘Luxe’ supermarkten winnen prijzenslag
Gisteren meldde onderzoeksbureau Market Response al dat Albert Heijn de (voorlopige) winnaar is in de prijzenslag. Ook bureau GfK komt tot die conclusie.
AH begon vorige week maandag met de prijzenoorlog en heeft sindsdien 80.000 extra klanten over de vloer gekregen. De zogenoemde discounters zoals Lidl hebben ingeleverd. Ook Konmar heeft meer klanten ontvangen, maar de keten heeft niet zoveel geprofiteerd van de prijzenslag als de concurrenten. C1000 zag het aantal klanten nauwelijks toenemen. Aldi liet een lichte stijging zien.
De gezamenlijke omzet van de supermarkten steeg in de eerste week van de prijzenslag 4,8 procent. Vergeleken met de week daarvoor is de omzet met 22 miljoen euro gegroeid naar 478 miljoen euro.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisGfK heeft becijferd dat het aantal kassabonnen 1,5 procent is toegenomen. De gemiddelde consument gaf per bezoek aan een supermarkt gemiddeld 19,62 euro uit. In de week voorafgaand aan de prijzenoorlog was dat nog 19,05 euro, meldt het ANP.
De Telegraaf en de Volkskrant melden vanochtend dat de prijzen nog verder omlaag zullen gaan. Albert Heijn heeft gisteren nog eens ruim 300 producten (allen A-merken) in prijs verlaagd. Super de Boer en Konmar reageerden meteen met een verlaging van de prijs van zo’n 100 A-merken en huismerken.
Uit RetailCockpit, een continu onderzoek van Motivaction, blijkt dat één op de tien Nederlanders in de eerste week van de prijsverlagingen bij een andere dan de gebruikelijke supermarkt boodschappen heeft gedaan. De reden voor deze wisseling was de aangekondigde prijsslag. In totaal zijn 1247 Nederlanders ondervraagd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid