McDonald´s scoort in VS met gezondere voeding


Dat blijkt uit gisteren gepubliceerde prestaties van McDonald's in het derde kwartaal. Het bedrijf behaalde een nettowinst van 547,4 miljoen dollar, 12 procent meer dan het derde kwartaal vorig jaar. Het resultaat is beter dan analisten hadden verwacht. De omzet groeide van 4,05 miljard naar 4,5 miljard dollar.
Buiten de VS sloeg de vernieuwing nog niet aan. Exclusief de bijdragen van nieuwe restaurants en valuta-effecten daalde bijvoorbeeld de omzet in Europa, het Verre Oosten en Latijns-Amerika.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMcDonald's belandde in het laatste kwartaal van vorig jaar voor het eerst in zijn bestaan in de verliezen. Het concern leed onder een dalende populariteit van fastfood. McDonald's werd zelfs aangeklaagd omdat het overgewicht in de hand zou hebben gewerkt.
In reactie op alle tegenvallers begon het concern onder een nieuwe bestuursvoorzitter aan een grote reorganisatie. Verlieslijdende restaurants gingen daarbij dicht, terwijl er in de andere vestigingen meer gezonde producten op het menu kwamen te staan. McDonald's startte onlangs een nieuwe reclamecampagne (I´m lovin´ it) die het concern een hipper imago moet geven (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid