Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald´s scoort in VS met gezondere voeding

De Amerikaanse fastfoodketen McDonald's heeft zijn resultaten (met name in de Verenigde Staten) sterk weten te verbeteren door zich meer te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit gisteren gepubliceerde prestaties van McDonald's in het derde kwartaal. Het bedrijf behaalde een nettowinst van 547,4 miljoen dollar, 12 procent meer dan het derde kwartaal vorig jaar. Het resultaat is beter dan analisten hadden verwacht. De omzet groeide van 4,05 miljard naar 4,5 miljard dollar.

related partner content for mobile comes here

Buiten de VS sloeg de vernieuwing nog niet aan. Exclusief de bijdragen van nieuwe restaurants en valuta-effecten daalde bijvoorbeeld de omzet in Europa, het Verre Oosten en Latijns-Amerika.

McDonald's belandde in het laatste kwartaal van vorig jaar voor het eerst in zijn bestaan in de verliezen. Het concern leed onder een dalende populariteit van fastfood. McDonald's werd zelfs aangeklaagd omdat het overgewicht in de hand zou hebben gewerkt.

In reactie op alle tegenvallers begon het concern onder een nieuwe bestuursvoorzitter aan een grote reorganisatie. Verlieslijdende restaurants gingen daarbij dicht, terwijl er in de andere vestigingen meer gezonde producten op het menu kwamen te staan. McDonald's startte onlangs een nieuwe reclamecampagne (I´m lovin´ it) die het concern een hipper imago moet geven (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in