Overslaan en naar de inhoud gaan

#lekkersociaal 41, over het opslaan van Tweets en 3D posts op Facebook

Creative content agency Blauw Gras praat je bij! Deze week over de nieuwe feature op Snapchat, gezichtsuitdrukkingen aanpassen door…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

#Sneaky

related partner content for mobile comes here

De mens is nieuwsgierig. Heel nieuwsgierig! Snapchat snapt dit, en besloot om daar op in te spelen. Tot voorkort kon je niet zien waar Snaps gemaakt waren. Maar vandaag is daar verandering in gekomen. Vanaf nu kun je Snaps omhoog swipen voor meer informatie. Denk aan de locatie waar de Snap gemaakt is, restaurant reviews, reserveringen, contactinformatie et cetera.

Hoe chill!

Je kent het wel; je hebt haast, je zit op Twitter maar hebt geen tijd om alles te lezen. Toch wil je een aantal Tweets opslaan zodat je ze later terug kunt lezen. Dat kan dus alleen als je ze een ‘hartje’ geeft, maar dat is nogal irritant omdat een ‘hartje’ suggereert dat je de Tweet geweldig vindt. Dat terwijl je het alleen maar doet zodat je de Tweet later terug kunt lezen. Gelukkig is Twitter een nieuwe feature aan het testen waardoor je Tweets makkelijk kunt opslaan. Geen gedoe met ‘hartjes’ meer.

Wait.. what?!

Om maar meteen met de deur in huis te vallen; wat is er nog echt in deze wereld? Zoals we al in vorige­ blogs hebben beschreven is er fake news in overvloed. Maar nu is er een nieuwe ontwikkeling die het nog echter laat lijken. Onderzoekers van Stanford en de universiteit van Erlangen-Nuremberg zijn namelijk in staat om in een video van iemand die praat gezichtsuitdrukkingen aan te passen. Dit houdt in principe in dat ze die persoon alles kunnen laten zeggen. De vraag die rest is natuurlijk hoe we nu ooit nog fake foto’s, video’s of nieuws kunnen herkennen? Wij hebben daar helaas geen antwoord op. De toekomst zal het leren!

Het is toch niet te geloven?

Kijk, de toekomst is hier. Punt. De virtuele wereld lijkt soms zo echt dat je het niet meer kunt onderscheiden van de ‘echte wereld’. Denk aan de VR-bril. De VR-bril is natuurlijk een vet ‘snufje’, maar slechts 1 op de 10 Nederlanders heeft er eentje in huis. Vandaar dat Facebook een nieuwe feature heeft uitgebracht waardoor iedereen 3D kan zien en dat zónder VR-bril. Hoe dan? Mensen met een VR-bril kunnen in het speciaal hiervoor gemaakte platform virtuele objecten maken. Deze kun je niet alleen van elke hoek bekijken, ze zijn ook nog eens interactief. Zo kan je bijvoorbeeld deuren openmaken of het object ronddraaien. Vervolgens kunnen deze objecten gedeeld worden op Facebook, waardoor alle vrienden het dus kunnen zien. Hoe vet is dat?

Helemaal mooi!

Iedereen heeft het weleens gehad. Je hebt een berichtje via WhatsApp anders geïnterpreteerd dan dat hij bedoeld was. Het gevolg? Irritaties of misschien wel ruzie. Jup, dat is weer de andere kant van online contact. Maar de emoji is er om dat te voorkomen. Gelukkig komt er weer een nieuwe update van Apple waarbij honderden nieuwe emoji’s worden toegevoegd. Zo komt er nu een emoticon die over zijn nek gaat, eentje die zegt dat je stil moet zijn en een poppetje die scheel kijkt. Is dat niet mooi? Wij vinden van wel!

Dit was de blog weer voor deze week. Je bent weer helemaal op de hoogte van al het social nieuws. 

Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een creative content agency met een voorliefde voor social media. Wij zijn content creatieven in de digitale wereld. In een notendop; we creëren, produceren en distribueren content vanuit onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in