Overslaan en naar de inhoud gaan

Kabelbedrijven samen in Voetbalkanaal

De kabelbedrijven UPC Nederland, Essent Kabelcom, Casema en CAIW brengen voetbal in stelling om meer Nederlanders te verleiden tot een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ze hebben daartoe een overeenkomst gesloten met het Voetbalkanaal dat, net als UPC Nederland, tot UnitedGlobalCom (UGC) behoort. Op het Voetbalkanaal zijn onder meer wedstrijden uit de Engelse Premier League en de UEFA Champions League te zien.

related partner content for mobile comes here

Voetbal vormt een belangrijke troefkaart voor de vier kabelbedrijven. Samen hebben ze ruim 100.000 klanten, die zijn geabonneerd op een betaalkanaal met digitale radio en televisie. Het digitale signaal levert beeld en geluid op dvd-kwaliteit.
De kabelaars zouden graag zien dat het aantal abonnees van digitale tv sneller toeneemt dan nu het geval is. Ze verwachten dat het Voetbalkanaal daarin verandering kan brengen.
UPC Nederland stond aan de wieg van het Voetbalkanaal. Vorig jaar wist het kabelbedrijf de
uitzendrechten voor de voetbalwedstrijden van de UEFA Champions League te bemachtigen. Vervolgens werden die uitzendrechten in een apart bedrijf (United Football) ondergebracht en onder de naam Voetbalkanaal in de markt gezet.
Bij UPC Nederland zit het Voetbalkanaal tot eind augustus in het standaardpakket 14,95 euro. ‘Daarna betalen klanten 10 euro extra voor het Voetbalkanaal', meldt een woordvoerder (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in