Overslaan en naar de inhoud gaan

Internet voorbij alle media (behalve televisie) als nieuwsbron

Het internet streeft bijna alle media voorbij als belangrijkste nieuwsbron voor Amerikanen. Televisie blijft op nummer 1, maar voelt bij de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het internet streeft bijna alle media voorbij als belangrijkste nieuwsbron voor Amerikanen. Televisie blijft op nummer 1, maar voelt bij de doelgroep onder de 30 hevige concurrentie van internet. Zo vond het Amerikaanse bureau .

related partner content for mobile comes here

zoekt 40 procent van de Amerikanen op dit moment naar nieuws online, zowel binnenlands en buitenlands nieuws. In september 2007 lag dat percentage nog op 24 procent.

En voor de eerste keer kijken Amerikanen eerder op internet dan in de krant voor het nieuws (35 procent). Televisie blijft echter nog steeds de belangrijkste nieuwsbron voor zowel nationaal als internationaal nieuws, zegt 70 procent.

Voor jongeren (<30) ligt dat anders: 59 procent beschouwt internet als belangrijkste nieuwsbron, een even groot percentage kiest voor televisie. In september 2007 lag dat anders: 34 procent koos toen voor internet, 68 procent voor televisie.

Voor televisienieuws stemmen de meeste mensen af op CNN (23 procent), 17 procent noemt Fox als belangrijkste nieuwskanaal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in