Ik, de wereld en de ander


Internationale merkencommunicatie gaat tegenwoordig niet over twee maar over drie niveaus: ik (vertrouwd), de wereld (al tamelijk vertrouwd) en de ander (vreemd, maar niet helemaal onbekend). Dat maakt het weer een stukje lastiger dan het al was om internationale merken op de juiste manier te positioneren.
Dus komen een paar duidelijke en beproefde principes goed van pas. Het Oost-Aziatische model voor merkrelaties lijkt wat dat betreft ook in westerse landen een goede kans van slagen te hebben. Het gaat uit van de tastbare, concrete en coherente ervaringen waarmee een merkwereld wordt gecreëerd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSociale netwerken zijn daarin belangrijk, en het verhaal van het merk wordt ondersteund en tot leven gebracht door middel van sponsorships, goede-doelen-stichtingen, evenementen, maatschappelijke verantwoordelijkheid en product- en designinnovaties.
Lokale en internationale waarden passen goed in zo’n model, en er is ook ruimte voor vreemde invloeden zonder dat die al te bedreigend worden. Kortom: je moet een beetje emotionele zekerheid bieden. Dat is waar mensen in tijden van crisis behoefte aan hebben.
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid