Overslaan en naar de inhoud gaan

Ik, de wereld en de ander

Behalve ‘nationaal’ en ‘internationaal’ is er nóg een identiteitscategorie waarmee hedendaagse consumenten worden geconfronteerd:…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Internationale merkencommunicatie gaat tegenwoordig niet over twee maar over drie niveaus: ik (vertrouwd), de wereld (al tamelijk vertrouwd) en de ander (vreemd, maar niet helemaal onbekend). Dat maakt het weer een stukje lastiger dan het al was om internationale merken op de juiste manier te positioneren.

related partner content for mobile comes here

Dus komen een paar duidelijke en beproefde principes goed van pas. Het Oost-Aziatische model voor merkrelaties lijkt wat dat betreft ook in westerse landen een goede kans van slagen te hebben. Het gaat uit van de tastbare, concrete en coherente ervaringen waarmee een merkwereld wordt gecreëerd.

Sociale netwerken zijn daarin belangrijk, en het verhaal van het merk wordt ondersteund en tot leven gebracht door middel van sponsorships, goede-doelen-stichtingen, evenementen, maatschappelijke verantwoordelijkheid en product- en designinnovaties.

Lokale en internationale waarden passen goed in zo’n model, en er is ook ruimte voor vreemde invloeden zonder dat die al te bedreigend worden. Kortom: je moet een beetje emotionele zekerheid bieden. Dat is waar mensen in tijden van crisis behoefte aan hebben.

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in