Overslaan en naar de inhoud gaan

Han de Groot vertrekt uit raad van bestuur Macromill Group

De oprichter van MetrixLab blijft wel aan als aandeelhouder.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Han de Groot en  Atsushi Yokoyama Atsushi (managing director van de private equity firma Bain Capital Asia, grootaandeelhouder van Macromill Group sinds 2014) vertrekken uit de raad van bestuur. De Amerikaanse marketing- en pr-specialist Larry Weber en de Japanse jurist Atsushi Mizushima zijn benoemd tot hun opvolgers.

related partner content for mobile comes here

MetrixLab

Han de Groot richtte in 1999 MetrixLab op en was één van de pioniers op het gebied van internetmarktonderzoek. Onder leiding van De Groot opende MetrixLab dertien kantoren in Europa, de VS en Aziё. Hij deed zes overnames in Europa en Noord-Amerika, waarvan twee in Nederland (o.a. Oxyme in 2014). MetrixLab kreeg internationale bekendheid in de marktonderzoeksector door de overname van MarketTools, een bekende ‘online survey research’ start-up uit San Francisco, in 2012.

De overname van MarketTools, een ‘online survey research’ start-up uit San Francisco in 2012 was voor metrixLab de opmaat naar onze fusie met het Japanse Macromill in 2014. De Groot werd vervolgens benoemd tot global ceo van het fusiebedrijf. In 2015 nam hij afscheid als ceo en nam zitting in de raad van bestuur.

Adviseren en investeren

De Groot zal zich verder richten op het adviseren en investeren in Nederlandse ondernemingen met digitale uitdagingen. Daarnaast is hij actief als Groei-ambassadeur bij NLGroeit (een initiatief van het Ministerie van Economische Zaken en Kamer van Koophandel), en investeert hij in tech startups van Hollandse bodem via VOC Capital Partners.

De Groot blijft aan als aandeelhouder van Macromill Group. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in