Overslaan en naar de inhoud gaan

Giant sponsort vooral om naamsbekendheid

Giant probeert door zijn sponsorship van het professioneel wielrennen vooral naamsbekendheid en een goede reputatie te verwerven.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Tijdschrift voor Marketing 7 dat deze week verschijnt stelt retail-supportmanager Joost Mol van Giant Benelux erop dat het hem ook steeds beter lukt daar ook nadruk op te leggen (TvM-abonnees lezen het volledige artikel alvast online). Mol, marketingverantwoordelijke in Nederland, wijst erop dat sponsoring in de wielersport daarvoor hoe dan ook van essentieel belang is. 

Tot dit jaar trad Giant echter in het profwielren-mannencircuit niet op als hoofdsponsor, naar verluidt omdat de directie in Taiwan daar weinig voordeel in zag. Tot er eind vorig jaar bij een andere Nederlandse wielerploeg een hoofdsponsorpositie vacant werd. Giant sprong voor de korte termijn in het gat en bespreekt momenteel de mogelijkheden voor een langere verbintenis met Team Giant-Shimano.

Marktleider
Joost Mol: ‘We geven in onze uitingen veel aandacht aan de sportprestaties waarbij Giant betrokken is, maar tevens wordt de link gelegd naar “gewoon” fietsen. Voorbeelden zijn onze tv-commercial waarbij een profrenner wordt ingehaald door twee mensen op een elektrische fiets en onze communicatie via Facebook. Ondanks de nog steeds voortwoedende crisis merken we in de verkoop, dat Giant het goed doet. Sportsponsoring werkt in dit segment goed. Sinds we in 2009 de Raboploeg zijn gaan sponsoren, zijn we ook in Nederland marktleider.’

Giant heeft in het Nederlandse retaillandschap een stevig bereik. Op dit moment zijn er in Nederland 17 Giant Stores, 15 Giant Experience Area’s (winkels met het hele Giant-assortiment) en ruim 400 dealers. Giant ontplooit activiteiten in samenwerking met de retail om de consument te bereiken. Van het beschikbare communicatiebudget gaat gemiddeld 30 procent naar events en nog eens 30 procent naar retailondersteuning. RTV (15 procent), online (15 procent) en print (10 procent) volgen op afstand.

related partner content for mobile comes here

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in