Overslaan en naar de inhoud gaan

Gewoon narrowcasting is al ouderwets

Buitenreclame in Nederland wordt momenteel massaal narrowcasting, zo kunnen we allen dagelijks waarnemen. Maar met het digitaliseren van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Buitenreclame in Nederland wordt momenteel massaal , zo kunnen we allen dagelijks waarnemen. Maar met het digitaliseren van de buitenreclame nemen de mogelijkheden snel toe. Er is veel meer variatie mogelijk in boodschappen, tot en met persoonlijk en interactief aan toe. Niet alleen met .

related partner content for mobile comes here

De BBC schrijft niet veel over reclame, maar heeft nu een en een van over Bluetooth adverteren een mooi beeld van wat de nabije toekomst ons poogt te brengen. Ook over de gevaren, aan de hand van het scenario met persoonsherkenning dat we in Minority Report al konden zien.

Het gaat in positieve zin vooral over reclame die voortdurend is aan te passen: aan doelgroepen en naar tijdstip van de dag om te beginnen, maar uiteindelijk met bluetooth en gezichtsherkenning ook veel persoonlijker, en mogelijk ook interactief met aanraakschermen.

En de grote vraag natuurlijk: willen we dat allemaal? Het antwoord op die vraag is voor reclamemakers zelf irrelevant, toch? Want dan zou er geen reclame op tv en radio etc. zijn. De vraag is: worden boodschappen (on)bewust opgepikt? En dat gebeurt, kennelijk.

Veel boeiender wordt het wellicht nog als reclame van media zoals internet wordt verbonden met boodschappen onderweg. Wordt dan de echte personalisatie mogelijk? En werkt dat wel?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in