Gewoon narrowcasting is al ouderwets
Buitenreclame in Nederland wordt momenteel massaal narrowcasting, zo kunnen we allen dagelijks waarnemen. Maar met het digitaliseren van de buitenreclame nemen de mogelijkheden snel toe. Er is veel meer variatie mogelijk in boodschappen, tot en met persoonlijk en interactief aan toe. Niet alleen met bluecasting.
De BBC schrijft niet veel over reclame, maar heeft nu een mooi verhaal over innovatie in buitenreclame en een interview met Alasdair Scott van Filter Worldwide over Bluetooth adverteren een mooi beeld van wat de nabije toekomst ons poogt te brengen. Ook over de gevaren, aan de hand van het scenario met persoonsherkenning dat we in Minority Report al konden zien.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaHet gaat in positieve zin vooral over reclame die voortdurend is aan te passen: aan doelgroepen en naar tijdstip van de dag om te beginnen, maar uiteindelijk met bluetooth en gezichtsherkenning ook veel persoonlijker, en mogelijk ook interactief met aanraakschermen.
En de grote vraag natuurlijk: willen we dat allemaal? Het antwoord op die vraag is voor reclamemakers zelf irrelevant, toch? Want dan zou er geen reclame op tv en radio etc. zijn. De vraag is: worden boodschappen (on)bewust opgepikt? En dat gebeurt, kennelijk.
Veel boeiender wordt het wellicht nog als reclame van media zoals internet wordt verbonden met boodschappen onderweg. Wordt dan de echte personalisatie mogelijk? En werkt dat wel?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid