Frijters van Alex Marketeer of the Year 2004


Hij is de marketeer van het afgelopen jaar die op meest vernieuwende en succesvolle wijze nieuwe én oude marketinginstrumenten inzet. Gisteravond is de prijs uitgereikt aan Frijters tijdens de PIM Marketing Innovatie Dag op Schiphol. De prijs is een initiatief van het Platform Innovatie in Marketing, (PIM), Tijdschrift voor Marketing en NIMA.
Volgens de jury is Frijters ´de motor achter het succes van Alex´. ´In 2003 is zijn klantenbestand, ondanks het slechte beursklimaat, met 13 procent gegroeid. In 2003 bedroeg de groei van het aantal uitgevoerde transacties 28 procent en de omzetgroei 25 procent. De effectieve en innovatieve manier van marketing gericht op prospects en klanten heeft ertoe bijgedragen dat Alex op het commerciële vlak blijft groeien met een winst in 2003 tussen de 5 en 10 miljoen euro.´
Naast Frijters waren ook Peter Vertregt (42) marketingdirecteur van Heineken Nederland en René van der Meer (37) marketing directeur van Atag/Etna/Pelgrim Home Products genomineerd voor de prijs.
In de jury zaten: Suzanne Ekel (winnaar van de prijs in 2001 en ex-Monsterboard), Theo Schellekens (winnaar van de prijs in 1999 en ex-Wehkamp), Robert de Groot (winnaar van de prijs in 2003 en marketingdirecteur van Citroën), Hans Molenaar (voorzitter PIM), Frank van Delft (vice-voorzitter Nima) en Theo van Vugt (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid