Freespee gaat samenwerken met Tradedoubler
Terwijl online advertising zich van desktop naar mobiel verplaatst – onderzoeksbedrijf Gartner voorspelt dat de globale mobile ad markt tot 2016 met 400% zal groeien met een totale waarde van $24.5 miljard – is het duidelijk dat startups die actief zijn in een wijder mobile ad ecosysteem op de juiste plek aanwezig zijn om de vruchten te plukken. Dat gezegd hebbende heeft click-to-call startup Freespee bekend gemaakt dat het een deal heeft gesloten met het NASDAQ OMX Stockholm genoteerde Tradedoubler. Hierdoor krijgen adverteerders de mogelijkheid om klikbare telefoonnummers en call tracking analytics te gebruiken in hun mobile en desktop display advertenties.
[PERSBERICHT]
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe deal bouwt voort op Freespee’s propositie dat indien een advertentie een eenvoudige manier om een telefoongesprek te initieren aanbied, deze gesprekken waarschijnlijk converteren en er voor veel type bedrijven (vooral lokale) een verkoop plaats vind via een telefoongesprek. Onafhankelijk van waar of hoe de lead is gegenereerd. Daarom is het logisch om een technologie te bouwen dat deze user journey (online advertentie tot telefoongesprek) zo eenvoudig mogelijk en traceerbaar maakt, anders is het ten slotte lastig om te weten hoe de advertentiebudgetten te besteden.
Freespee zegt dat Tradedoubler (naar zeggen 140.000 website publishers en 2.000 adverteerders die hun performance marketing network gebruiken) het platform en API gebruikt voor click-to-call analytics. ‘’Het mooie van Freespee is dat we het wiel niet opnieuw hoeven uit te vinden. We kunnen klik- en traceerbare telefoonnummers aan onze desktop en mobile ads toevoegen door middel van slechts een paar lijnen code‘’ zegt Rob Wilson, CEO Tradedoubler.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid