Overslaan en naar de inhoud gaan

Filmdrama voor Nederland in Cannes

De oogst in Cannes wat betreft commercials was dramatisch slecht: verschillende Leeuwen waren verwacht, maar er kwam slechts ÈÈn bronzen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op de eerste Cannes Lions Direct waren er, na drie shortlistposities, gouden Leeuwen voor Nokia Game 2001 van Euro RSCG Nederland en Vancanze voor Cazebonne van TBWADirect Company. Zilver was weggelegd voor de Mini-campagne van PPGH JWT Colors voor BMW Nederland en de campagne over het Pensioengat van Rapp Collins voor Centraal Beheer. Er stonden zes campagnes op de shortlist.

related partner content for mobile comes here

De shortlist voor films bevatte 15 Nederlandse commercials. De Grand Prix ging weer eens naar Nike, voor het 'Tag'filmpje (tikkertje). Maar ook dat door de Brit Frank Budgen geregisseerde filmpje werd niet door het Nederlandse bureau, maar door de Amerikaanse vestiging in Portland gemaakt.

Ook bij de MediaLions en de cyberLions was er geen onderscheiding voor de weinig Nederlandse inzenders weggelegd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in