Overslaan en naar de inhoud gaan

Drastische maatregelen werken

In economisch slechte tijden zijn alleen de zwaarste marketingmiddelen goed genoeg. Een paar voorbeelden van ‘keiharde’ instrumenten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Joan Records, het bedrijf achter de succesvolle klassieke cd-series van Kruidvat, doet het met Premium Discounting. Actieproducten worden op de markt gezet volgens een formule waarin positionering (iets totaal nieuws c.q. onverwachts in de markt zetten), kwaliteit (men wil ook door professionals serieus worden genomen), verpakking en pr (het moet eruitzien als een echt merkartikel), en prijs (hoge oplagen maken de producten supergoedkoop) de hoofdrol spelen.

related partner content for mobile comes here

Chairman David Neeleman van Jetblue Airways zet al zijn kaarten op Human Pricing. Hij heeft zijn bedrijf gegrondvest op ‘bijbelse’ waarden als zekerheid, veiligheid, integriteit, vreugde en hartstocht en behandelt al zijn werknemers gelijk, houdt van zijn klanten en stelt zich open voor iedereen. Daarbij is hij niet bang voor de nieuwste technologische snufjes, zweert hij bij mond-tot-mondreclame en heeft hij een heilig geloof in het belang van het cruciale eerste jaar.

Procter & Gamble ten slotte sloeg een grote slag met Innovations Pushing. Het kocht de spinbrush, een door het in 1998 opgerichte bedrijf dr. Johns Products ontwikkelde, hippe en supervoordelige (want nauwelijks duurder dan een gewone borstel) elektrische tandenpoetser. Met deze actie heroverde P&G in één klap zijn toppositie in de mondhygiënemarkt.

< SIZE=1>Bron: Absatzwirtsschaft<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in