Overslaan en naar de inhoud gaan

De kansen van online communicatie voor B2B

Sociale media zijn belangrijke platformen voor B2B-doelgroepen. Acquisitie via sociale media loont. Drieënveertig procent doet via…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Facebook zet men met name in voor zendactiviteiten, zoals het publiceren van informatie (85 procent) en content in de vorm van media (62,4 procent). Interactie met de doelgroep staat op de derde plaats, gevolgd door klantenservice (27,2 procent) en acties/giveaways (23 procent).

related partner content for mobile comes here

Niet alleen sociale media zijn belangrijke online kanalen voor B2B-doelgroepen. Van deze groep vindt negenendertig procent het belangrijk relevante e-mail te ontvangen. Het is voor hen een belangrijke informatiebron in het koopproces. Ook chatten is een belangrijk online middel: negentig procent van de mensen gelooft dat dit een nuttig kanaal is. Bijna driekwart van de doelgroep vindt de corporate website een belangrijke medium in het beslissingsproces en drieëntachtig procent wil daarbij graag een hulp ontvangen. Wanneer men geen hulp krijgt geeft de helft het op.

B2Bers tussen de twintig en dertig gebruiken sociale media twee keer zo vaak als de groep 31-40. Dit verandert natuurlijk als de generaties doorschuiven, diegenen die nu sociale media gebruiken zullen dat wellicht blijven doen. Vijfentachtig procent ook van de B2B marketeers ziet in dat het gebruik van sociale media nodig is om onder andere het bereik te vergroten. Sociale media worden door B2Bers onder de dertig al gezien als nuttiger dan mond tot mond reclame. In de afgelopen drie jaar heeft achttien procent van de B2Bers gebruik gemaakt van sociale media.

E-mail

B2Bers ontvangen gemiddeld honderdzevenenveertig e-mails per dag en zijn hier zo’n tweeëneenhalf uur mee bezig. Er worden rond de veertig mails per dag gestuurd. In de toekomst zal de snelheid waarmee een mail wordt beantwoord toenemen. Tachtig procent van de e-mails wordt op het moment binnen twee seconden gewist.

Toekomst

Er is maar zeven procent van de B2Bers die er niet van overtuigd is dat elk bedrijf sociale media moet gebruiken. Vijfentachtig procent gelooft erin dat bedrijven moeten interacteren met gebruikers. Op het moment is echter pas zesendertig procent actief met het engageren van zijn gebruikers terwijl drieënveertig procent al succesvol acquisitie heeft gedaan via Facebook. Dit getal is ongeveer gelijk voor LinkedIn.

De overige resultaten van Twitter en Linkedin zijn de vinden in onderstaande graphic. Daarin staan ook de cijfers voor live chat.

De onderstaande infographic is ontwikkeld door The Chat Shop, naar aanleiding van de whitepaper ‘Real time. Real people. Real conversations’. In dit document zoomen de makers in op trends van online communicatie en de kansen voor B2B bedrijven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in