Overslaan en naar de inhoud gaan

Daling resultaten RTL Nederland in 2017

Het vierde kwartaal zag er wel beter uit voor het mediabedrijf.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In 2017 had RTL Nederland te maken met een daling van de EBITDA - van 96 miljoen euro in 2016 naar 89 miljoen euro  (-9,4 procent) en een daling van de omzet van 495 miljoen naar 475 miljoen.

De mindere resultaten zijn te wijten aan lagere inkomsten uit advertenties en hogere investeringen in video on demand platform Videoland. De EBITDA marge daalde met 1,1 procent.

Dat blijkt uit vanochtend bekendgemaakte cijfers van RTL Group. 

De resultaten in Nederland blijven achter bij het groepsresultaat. De EBITDA steeg met 2,2 procent naar ruim 6,3 miljard euro (was 6,2 miljard een jaar eerder). Met name de groei van de digitale omzet is fors met een stijging van 23 procent naar 826 miljoen euro.

Het vierde kwartaal zag er voor de Nederlandse tak wel beter uit, met een EBITDA die bijna 14 procent steeg naar 41 miljoen euro. De omzet daalde wel met 2 procent.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in