Overslaan en naar de inhoud gaan

Daling advertentiebestedingen

Adverteerders besteedden in de eerste helft van het jaar 5,6 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De bruto mediabestedingen daalden daarmee tot 2,73 miljard euro. Dat blijkt woensdag uit cijfers van marktonderzoeksbureau Nielsen. Vrijwel alle mediumtypen hadden te maken met een daling van de bruto bestedingen. In de rapportage van bruto mediabestedingen houdt Nielsen geen rekening met kortingen of andere prijsafspraken tussen adverteerders en mediabureaus.

related partner content for mobile comes here

De sterkste daling in de bestedingen is die bij de gedrukte media: minus 11,4 procent. Op televisie was sprake van een afname met 3 procent. De mediabestedingen aan radio liepen terug met 8,5 procent. De bestedingen aan reclamefolders stegen wel, met 1,6 procent.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in