Daling advertentiebestedingen
Adverteerders besteedden in de eerste helft van het jaar 5,6 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar.
De bruto mediabestedingen daalden daarmee tot 2,73 miljard euro. Dat blijkt woensdag uit cijfers van marktonderzoeksbureau Nielsen. Vrijwel alle mediumtypen hadden te maken met een daling van de bruto bestedingen. In de rapportage van bruto mediabestedingen houdt Nielsen geen rekening met kortingen of andere prijsafspraken tussen adverteerders en mediabureaus.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De sterkste daling in de bestedingen is die bij de gedrukte media: minus 11,4 procent. Op televisie was sprake van een afname met 3 procent. De mediabestedingen aan radio liepen terug met 8,5 procent. De bestedingen aan reclamefolders stegen wel, met 1,6 procent.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBron: ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid