Overslaan en naar de inhoud gaan

Content waar je blij van wordt: Schiphol maakt rotzooi van alfabet en legt uit waarom

'Het alfabet is overduidelijk niet echt ons ding. We vergeten de A en springen van de H in één keer over naar de M. Waarom?’
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

'Het alfabet is overduidelijk niet echt ons ding. We vergeten de A en springen van de H in één keer over naar de M. Waarom?’

related partner content for mobile comes here

Het doet een beetje denken aan het kindermopje met de vraag hoeveel letters het alfabet heeft. Antwoord: 23, de K, L,M zijn weggevlogen.

In een artikel op zijn site en Facebook-pagina laat Schiphol weten dat het zelf, met reden, ook rotzooit met letters. Er ontbreken sommige letters in de aanduidingen van de pieren. Na de H-pier volgt een sprong naar de M-pier.

En waar is de A-pier eigenlijk?

Engelse uitspraak zorgt voor verwarrende communicatie

De verklaring is simpel, lezen we. ‘De Engels uitgesproken A lijkt teveel op de Nederlands uitgesproken E. Dat zou in de communicatie tussen personeel en reizigers verwarring oproepen.’

En die ontbrekende IJKL? De letters K en L werden ooit voor nooit-gebouwde pieren gereserveerd, terwijl, I en de J lijken geschreven te veel op elkaar. Bovendien zit het Engels in de weg; de Nederlandse I lijkt op de Engelse  E.

Wisdom of the crowd

Waarom we deze content voorgeschoteld krijgen, wordt ook duidelijk. De luchthaven bouwt een nieuwe pier, naast de B-pier. A-pier zou een logische naam zijn gezien ligging, maar is dus niet geschikt.

Over de naam wordt nog druk gediscussieerd, aldus het artikel, dat de lezers oproept tot suggesties.

Op de Facebook-pagina stroomden de reacties binnen. Een kleine selectie:

 

Foto: nicknick / 123RF Stockfoto

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in