Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenvertrouwen daalt opnieuw

Het consumentenvertrouwen is in juni 2005, gecorrigeerd voor seizoeninvloeden, voor de tweede achtereenvolgende maand gedaald en uitgekomen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het vertrouwen is hiermee weer terug op het niveau van begin dit jaar. Dit blijkt uit het Consumenten Conjunctuuronderzoek van het CBS. De daling van het consumentenvertrouwen komt vooral doordat consumenten somberder werden over het economisch klimaat. Het oordeel over de economie in de komende twaalf maanden verslechterde ook.

related partner content for mobile comes here

De koopbereidheid veranderde vrijwel niet in juni. Het niveau bleef laag. De onderliggende onderdelen van de koopbereidheid kenden wel verschuivingen. Zo is het oordeel over de eigen financiële situatie in de afgelopen twaalf maanden verbeterd. Daar staat tegenover dat de consumenten over hun financiën in de komende twaalf maanden en vooral over het doen van grote aankopen, zoals meubels, negatiever werden.
Het producentenvertrouwen in de industrie is in juni fors verslechterd en uitgekomen op -1,7. In mei was het vertrouwen nog 0,8. Het producentenvertrouwen is in juni op de laagste stand beland sinds maart 2004.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in