Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument minder somber

Consumenten zijn minder pessimistisch. Het consumentenvertrouwen verbeterde van -14 in november naar -11 in december.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit cijfers van het CBS. De stemming is in de loop van het jaar gestaag verbeterd. Dit komt vooral doordat consumenten minder negatief oordelen over het economisch klimaat. Het oordeel over het economisch klimaat verbeterde in december met 7 punten en kwam uit op -19.

related partner content for mobile comes here

De consument keek minder somber terug op de economische situatie in de afgelopen maanden dan in november. Ook de stemming over de toekomstige economische situatie werd positiever. Van de vijf deelvragen van het consumentenvertrouwen is dit de enige waar er meer optimisten zijn dan pessimisten.

De koopbereidheid van consumenten veranderde nauwelijks. Deze deelindicator schommelt al enkele maanden rond de -6. De kijk van consumenten op hun eigen financiële situatie in de afgelopen twaalf maanden verslechterde licht, die op de eigen financiële situatie in het komend jaar bleef onveranderd. Het oordeel over de vraag of de tijd gunstig is voor het doen van grote aankopen verbeterde iets.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in