Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Communicatie financiële instellingen nog altijd ontoereikend’

De communicatie van financiële instellingen wordt nog altijd als ontoereikend beoordeeld door de Nederlandse consument. Dat blijkt uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Meer dan de helft (59%) van de respondenten zegt de communicatie over de financiële situatie onvoldoende te vinden. Zij geven aan behoefte te hebben aan informatie over de wijze waarop financiële instellingen er voor staan en beleid voeren om de huidige crisis het hoofd te bieden. Het publieksvertrouwen in financiële instellingen is de afgelopen de eerste helft van dit jaar licht toegenomen, maar nog altijd onvoldoende.

related partner content for mobile comes here

Op een schaal van 1 tot 10 groeide het vertrouwen in de Nederlandse banken 5,6 naar 5,8. Pensioenfondsen en verzekeraars doen het minder dan de Nederlandse banken. Pensioenfondsen scoren 5,5 en verzekeraars 5,3. Ook de toezichthouders als AFM en De Nederlandse Bank (DNB) scoren onvoldoende met 5,2.

De communicatie van financiële instellingen laat dus te wensen over, concluderen de onderzoekers. Niet alleen in de mate waarin gecommuniceerd wordt, maar ook door de inhoud. Tweederde van de Nederlanders (67%) is van mening dat financiële instellingen primair vanuit eigen belang communiceren en geen rekening houden met wat de consument wil weten. Slechts 1 op de tien klanten heeft het gevoel dat financiële instellingen voldoende duidelijk maken wat zij doen om de relatie met de klant te verbeteren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in